ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اتصال همزمان دو کپسول دراگون به ایستگاه فضایی برای اولین بار

کپسول بدون سرنشین دراگون که غروب روز یکشنبه به وقت تهران سوار بر راکت فالکون 9 به فضا پرتاب شده بود، با موفقیت به ایستگاه فضایی متصل شد. پیش از این نیز یک کپسول دیگر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

کپسول بدون سرنشین دراگون که غروب روز یکشنبه به وقت تهران سوار بر راکت فالکون 9 به فضا پرتاب شده بود، با موفقیت به ایستگاه فضایی متصل شد. پیش از این نیز یک کپسول دیگر این شرکت در ایستگاه پهلو گرفته تا برای نخستین بار دو کپسول دراگون به صورت همزمان در مدار زمین مشغول ماموریت باشند.

اسپیس ایکس نسخه جدید کپسول سرنشین دراگون را برای ارسال محموله از دماغه «کیپ کاناورال» در ایالت فلوریدا به ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب کرد. این مأموریت «RS-21» نام دارد و در واقع بیست و یکمین ماموریت ارسال محموله توسط اسپیس ایکس و صدمین پرتاب موفق راکت فالکون 9 محسوب می‌شود.

ابتدا قرار بود کپسول دراگون 2 روز شنبه ساعت 20:09 به وقت ایران به فضا پرتاب می‌شود، ولی به دلیل وضعیت نامناسب جوی به روز یکشنبه موکول شد.

کپسول‌ دراگون 2 محموله‌ای به وزن تقریبا 2900 کیلوگرم شامل مایحتاج فضانوردان، هدایای کریسمس و همچنین محموله‌های علمی و تحقیقاتی را به ایستگاه برد.

کپسول دراگون دیگر با نام «تاب‌آوری» که نسخه سرنشین دار به شمار می‌رود، اواخر آبان ماه چهار فضانورد را به این ایستگاه حمل کرد. کپسول دراگون قبل از ورود مجدد به جو زمین، یک ماه در ایستگاه فضایی خواهد ماند.

«کیت روبینز» فضانورد ناسا که از ماه اکتبر در ایستگاه فضایی حضور داشته است؛ پس از پهلو گرفتن دو کپسول دارگون در ایستگاه فضایی با افتخار اعلام کرد: «فقط می‌توانم این موفقیت بزرگ را تبریک بگویم.»

اسپیس ایکس تا پایان سال آینده حداقل یک فضاپیما به صورت مداوم در مدار زمین خواهد داشت. ماموریت بعدی اسپیس ایکس، با نام « Crew-2» قرار است در ماه مارس (اواخر اسفند یا اوایل فروردین‌ماه) آغاز شود. دراین صورت دو ماموریت در این بازه زمانی با یکدیگر همپوشانی خواهند داشت. همچنین انتظار میرود ماموریت بعدی نیز با نام «Crew-3» در ماه سپتامبر 2021  (‌شهریورماه 1400) انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی