ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امارات اثربخشی واکسن کرونا چینی سینوفارم را ۸۶ درصد اعلام کرد

وزارت بهداشت امارات متحده عربی از اثربخشی ۸۶ درصدی واکسن کرونا شرکت چینی «سینوفارم» در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی خبر داد. امارات تیر ماه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا سینوفارم را شروع کرد و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

وزارت بهداشت امارات متحده عربی از اثربخشی ۸۶ درصدی واکسن کرونا شرکت چینی «سینوفارم» در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی خبر داد.

امارات تیر ماه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا سینوفارم را شروع کرد و اواخر شهریور ماه برای اولین بار در دنیا پس از چین مجوز تزریق اورژانسی آن به برخی گروه‌های خاص را داد. حال وزارت بهداشت امارات با انتشار بیانیه‌ای از اثربخشی ۸۶ درصدی این واکسن خبر می‌دهد. این واکسن از ویروس غیرفعال شده استفاده می‌کند و در دو نوبت تزریق می‌شود.

وزارت بهداشت امارات اضافه کرد که واکسن چینی مورد بحث در بدن ۹۹ درصد از شرکت کنندگان آنتی بادی تولید کرده و در جلوگیری از ابتلای افراد به نوع متوسط و شدید کووید-۱۹ صد درصد اثربخش بوده است. امارات در مورد جزئیات کارآزمایی بالینی از جمله آمار واکسن در برابر پلاسیبو و همچنین عوارض جانبی اطلاعاتی منتشر نکرد.

امارات همچنین اعلام کرد که واکسن سینوفارم را به طور رسمی ثبت کرده و تاکنون ۳۱ هزار داوطلب از ۱۲۵ ملیت مختلف در کارآزمایی‌های بالینی این کشور شرکت کرده‌اند. ابوظبی، پایتخت امارات هفته جاری برای مشارکت داوطلبان در کارآزمایی‌های بالینی واکسن کرونا روسیه یعنی «اسپوتنیک V» فراخوان داد.

امارات متحده عربی با جمعیتی در حدود ۹ میلیون نفر، ۱۷۸ هزار و ۸۳۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا دارد و ۵۹۶ نفر از جمعیت آن بر اثر ابتلا به ویروس جان باخته‌اند. امارات تاکنون واکسن سینوفارم را تحت برنامه استفاده اورژانسی به حدود یک میلیون نفر تزریق کرده که «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» نایب رییس امارات و حاکم دبی و «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری بین الملل امارات جزو آنها هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Arsin
    Arsin | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    روش استفاده از ویروس غیر فعال شده روش مطمئن تری نسبت به روش جدید استفاده شده در واکسن های آمریکایی است. واکسن های آمریکایی چه در خود آمریکا و چه در انگلیس مجوز استفاده اضطراری گرفته اند. سوال اینجاست که واکسن های آمریکایی چطور آزمایشی رد کرده اند که در مرحله استفاده عمومی معلوم شده است عوارض دارد؟!

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

      واکسن های مدرنا و فایزر نسل جدید واکسن ها هستن و طبق گفته خودشون دیگه تمام واکسن ها ازین روش استفاده میکنن و صد در صد مطمئن تره چون با استفاده از دستورات به آر ان ای باعث تولید آنتی بادی میشه و عوارض کمتری داره، روسش تقریبا مثل کارکرد خود سیستم ایمنی بدن هست

  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    این واکسن خوبه نه فایزر و مدونا

    • فـرزاد
      فـرزاد | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

      آره اونا 10 درصد اثربخشی بیشتر دارن، خوب نیست. ارزشی ...یه مال چین مقیم دیجیاتو!

مطالب پیشنهادی