ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر بخش تاکسی پرنده خود را به استارتاپ Joby Aviation فروخت

اوبر کسب و کار تاکسی پرنده خود یعنی Uber Elevate را به استارتاپ هوافضای Joby Aviation فروخت. Joby Aviation که در زمینه توسعه تاکسی عمودپرواز برقی فعالیت می‌کند، از خرید واحد تاکسی پرنده اوبر خبر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اوبر کسب و کار تاکسی پرنده خود یعنی Uber Elevate را به استارتاپ هوافضای Joby Aviation فروخت.

Joby Aviation که در زمینه توسعه تاکسی عمودپرواز برقی فعالیت می‌کند، از خرید واحد تاکسی پرنده اوبر خبر داد. به موجب این قرارداد اوبر ۷۵ میلیون دلار در Joby سرمایه گذاری می‌کند. اوبر ژانویه سال جاری میلادی ۵۰ میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده بود. این دو شرکت توافق کردند تا سرویس‌های خود را به شکل یکپارچه در اپلیکیشن‌های یکدیگر قرار دهند تا در آینده امکان ارائه سفرهای هوایی و زمینی فراهم شود.

این خبر تنها یک روز پس از خبر فروش واحد خودران اوبر به استارتاپ Aurora منتشر می‌شود. اوبر در این استارتاپ هم سرمایه گذاری هنگفتی کرده که نشان می‌دهد با وجود عدم دخالت مستقیم در بازار تاکسی پرنده و خودران به توسعه فناوری‌ها در این دو‌بخش برای پشتیبانی از برنامه‌های آینده علاقه‌مند است.

اوبر سال ۲۰۱۶ واحد تاکسی پرنده را راه اندازی کرد اما حالا می‌خواهد با فروش آن و همچنین واحد خودران روی کسب و کارهای اصلی یعنی اشتراک سفر و ارسال غذا تمرکز کرده و دوباره به سوددهی برسد.

Joby Aviation یکی از استارتاپ‌های پیشرو در حوزه توسعه تاکسی‌های پرنده عمودپرواز به شمار می‌رود و تویوتا با سرمایه گذاری ۳۹۴ میلیون دلاری یکی از حامیان بزرگ آن است. این استارتاپ قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ سرویس تاکسی پرنده را به عنوان یک سرویس حمل و نقل «مقرون به صرفه، بی‌صدا و پاک» ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی