ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ را متوقف کرد

مایکروسافت پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ را متوقف کرد و از کاربران خواست تا سیستم خود را هر چه زودتر به آخرین نسخه آپدیت کنند. مایکروسافت اعلام کرد نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ از تاریخ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ را متوقف کرد و از کاربران خواست تا سیستم خود را هر چه زودتر به آخرین نسخه آپدیت کنند.

مایکروسافت اعلام کرد نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ از تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۸ آذر) دیگر بروزرسانی نخواهد شد. غول نرم افزاری اضافه می‌کند که پشتیبانی از این نسخه را در تمام ادیشن‌های ویندوز ۱۰ شامل Home, Pro, Enterprise و Education متوقف کرده است. در قسمتی از بیانیه این شرکت آمده: «از ۱۸ آذر پشتیبانی از تمام ادیشن‌های ویندوز ۱۰ ورژن ۱۹۰۳ و ویندوز سرور ورژن ۱۹۰۳ متوقف می‌شود و دیگر آپدیت‌های ماهانه برطرف‌کننده حفره‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد. توصیه می‌کنیم هر چه زودتر سیستم خود را به آخرین نسخه ویندوز ۱۰ آپدیت کنید.»

اتمام پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۳ به فاصله کوتاهی پس از توقف پشتیبانی از نسخه ۱۸۰۹ رخ می‌دهد. مایکروسافت معمولاً شش ماه پس از انتشار نسخه جدید ویندوز ۱۰ پشتیبانی از نسخه قبلی را متوقف می‌کند، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا پشتیبانی از ۱۸۰۳ را تا نوامبر ۲۰۲۰ تمدید کرد.

با این تفاسیر اگر از نسخه ۱۹۰۳ استفاده می‌کنید، بهتر است در اولین فرصت سیستم خود را به آخرین نسخه بروز کنید. برای آگاهی از نسخه ویندوز ۱۰ خود به Settings رفته و روی گزینه About در قسمت System کلیک کنید. در این صفحه در بخش Device specifications نسخه ویندوز روبروی کلمه Version نوشته شده است.

در حال حاضر 20H2 جدیدترین نسخه ویندوز ۱۰ به شمار می‌رود و اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شده است. اگر ویندوز را به شکل دستی آپدیت نکنید، سیستم به طور خودکار نسخه ۱۹۰۹ (آپدیت اکتبر ۲۰۱۹) را نصب می‌کند. مایکروسافت مدتی است که نصب خودکار این نسخه را شروع کرده و با اتمام پشتیبانی از ۱۹۰۳ پیش‌بینی می‌شود سیستم‌های بیشتری به نسخه جدیدتر آپدیت شوند. بد نیست بدانید مایکروسافت در تاریخ می ‌۲۰۲۱ (اردیبهشت یا خرداد ۱۴۰۰) به پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۹ خاتمه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    خیلی نسخه های جدیدش بی ایراد و سریعه تازه انتظار داره همه به روزترین نسخش رو هم نصب کنن ... من که ازش ناامید شدم و رفتم سراغ لینوکس!

    • سونیا پارسی
      سونیا پارسی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

      درسته که سنگین هستش و ایراداتش بعد این همه سال رفع نشده ولی لینوکس برنامه های کمتری نسبت به ویندوز داره

مطالب پیشنهادی