ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تزریق واکسن فایزر به افراد با آلرژی شدید در پی بروز واکنش‌‌ قوی متوقف شد

دو نفر از دریافت کنندگان واکسن کرونا فایزر در بریتانیا پس از تزریق دچار حساسیت شدید شدند. «سرویس سلامت همگانی» انگلستان نسبت به تزریق واکسن کرونا برای افراد با حساسیت شدید هشدار داد. قرار است ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰

دو نفر از دریافت کنندگان واکسن کرونا فایزر در بریتانیا پس از تزریق دچار حساسیت شدید شدند. «سرویس سلامت همگانی» انگلستان نسبت به تزریق واکسن کرونا برای افراد با حساسیت شدید هشدار داد. قرار است واکسن فایزر تنها در مراکز درمانی با تجهیزات احیا تزریق شود.

واکسن کرونا فایزر بالاخره توانست آزمایش‌های بالینی را با موفقیت پشت سر بگذارد و مجوز استفاده آن در بریتانیا صادر شد. از 24 ساعت گذشته تاکنون که تزریق واکسن در بریتانیا آغاز شده است.

«سرویس سلامت همگانی انگلستان» (NHS) به دنبال واکنش‌های آلرژیک به وجود آمده برای دو شهروند بریتانیایی دریافت کننده واکسن کرونای فایزر هشدار داد که افراد با سابقه حساسیت شدید به غذا، دارو یا واکسن از دریافت واکسن کرونای فایزر خودداری کنند.

از روز گذشته و پس از صدور مجوز تزریق واکسن در بریتانیا، سالمندان و گروه‌های حساس واکسن فایزر را در دو نوبت دریافت می‌کنند. سازمان دارو و محصولات بهداشتی بریتانیا نیز اعلام کرد که طبق روال معمول برای واکسن‌های جدید، افراد با سابقه حساسیت شدید نسبت به غذا و دارو از دریافت واکسن کرونای فایزر خودداری کنند.

دو نفری که روز گذشته واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، از کارمندان سرویس سلامت همگانی انگلستان بودند. ظاهرا اندکی پس از تزریق واکسن، علایم «آنافیلاکسی» در آنها مشاهده شده است. آنافیلاکسی نوعی واکنش آلرژیک جدی است که معمولا به صورت ناگهانی بروز می‌کند و می‌تواند به مرگ فرد نیز منجر شود. هر دو نفر سابقه آلرژی شدید داشتند.

پزشکان هنوز اطلاعاتی در مورد آنکه کدام عنصر واکسن باعث بروز حساسیت شده، ارائه نکرده‌اند. باتوجه به شرایط به وجود آمده برای این دو نفر علاوه بر هشدار جدی در مورد عدم دریافت واکسن توسط افراد با حساسیت شدید، قرار است واکسیناسیون فقط در مراکزی که مجهز به تجهیزات احیا هستند، تزریق شود.

سخنگوی فایزر به دنبال بروز حساسیت برای این دو نفر گفت:

«تاکنون بیش از 44 هزار داوطلب در انجام آزمایش‌های بالینی شرکت کرده‌اند. جای هیچ‌گونه نگرانی جدی در مورد ایمنی واکسن وجود ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Arsin
    Arsin | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    این واکسن های آمریکایی چطور آزمایشی رد کرده اند که حالا معلوم شده است عوارض دارد؟! حساسیت شدید به غذا، دارو یا واکسن انهم در کشورهای اروپایی و آمریکایی چیز کمی نیست که بتوان چشم بسته ازش گذشت. خود همین حساسیت بظاهر ساده تا پای مرگ افراد پیش می رود.

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

      آره این یکم مشکوکه که چطور ازون همه داوطلب اولیه کسی حساسیت نداشته که روش آزمایش کنن، شایدم قبل آزمایش کسانی که سابقه آلرژی شدید داشتن رو حذف کردن، بخاطر تاخیر در آزمایش و امکان بررسی fda

  • ozone
    ozone | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    کم کم نگرانی های واقعی خودشان را نشان میدن.

مطالب پیشنهادی