ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FireEye، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت سایبری آمریکا هک شد

هکرهای دولتی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت سایبری در آمریکا به نام FireEye را هک کرده و ابزارهای امنیتی پیشرفته آن را سرقت کردند. FireEye، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت سایبری در آمریکا توسط هکرهای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

هکرهای دولتی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت سایبری در آمریکا به نام FireEye را هک کرده و ابزارهای امنیتی پیشرفته آن را سرقت کردند.

FireEye، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت سایبری در آمریکا توسط هکرهای دولتی هک شد و ابزارهای امنیتی متعلق به Red Team به دست هکرها افتاد. محققان امنیتی نگرانند که هکرها این ابزارها را به شکل عمومی منتشر کرده و یا از آنها برای انجام حملات سایبری استفاده کنند. FireEye می‌گوید تاکنون سندی مبنی بر سواستفاده از ابزارهای این شرکت بدست نیامده و اطلاعات مشتریان نیز به سرقت نرفته است.

این شرکت در بیانیه خود به گروهی خاص اشاره نکرد، اما گفت که هکرها توسط کشوری «با توانمندی‌های تهاجمی رده بالا» پشتیبانی می‌شوند. روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود روسیه و سرویس اطلاعات خارجی این کشور موسوم به SVR را به عنوان یکی از مظنونین این حمله معرفی کرده است.

مدیرعامل FireEye می‌گوید این حمله با ده‌ها هزار حمله‌ای که این شرکت در سال‌های اخیر تجربه کرده فرق دارد و هکرها بسیار حرفه‌ای عمل کرده و با تمرکز و نظم عملیات را پیاده کرده‌اند. وی افزود هکرها با استفاده از روش‌های نوین و بی‌سابقه سپرهای امنیتی این شرکت را دور زده‌اند. او از همکاری با پلیس فدرال آمریکا و مایکروسافت برای بررسی دقیق‌تر حادثه خبر داد.

«مارک وارنر»، سناتور ایالت ویرجینیا و نایب رییس کمیته اطلاعاتی سنا تصمیم شرکت FireEye برای اطلاع رسانی سریع در مورد حمله را ستود و ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های دیگر در صورت هدف قرار گرفتن سریعاً مردم را در جریان قرار دهند.

FireEye در واکنش به این حمله از توسعه بیش از ۳۰۰ ابزار خنثی کننده خبر داد تا مشتریان و جامعه امنیت سایبری از خود در برابر ابزارهای سرقت شده این شرکت دفاع کنند. سهام این شرکت پس از انتشار خبر حمله حدود ۷ درصد افت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ozone
    ozone | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    ابزارهای تدافعی بوده اند یا ابزارهای حمله که نگران این هستند که به دست مردم بیفتند؟!

  • zitanix
    zitanix | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    حالا یکی پیدا میشه میگه
    ایرانی بودن???
    دووغتو بنوش

مطالب پیشنهادی