ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی سامانه «پارلمان مجازی ایران» با مشارکت همراه اول

سامانه «پارلمان مجازی ایران» روز گذشته (۱۸ آذر) در مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، اعضای هیات مدیره همراه اول و مدیرعامل مبین نت و جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران همراه اول ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۰

سامانه «پارلمان مجازی ایران» روز گذشته (۱۸ آذر) در مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، اعضای هیات مدیره همراه اول و مدیرعامل مبین نت و جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران همراه اول رونمایی شد.

در سامانه تعاملی پارلمان مجازی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند درباره مهمترین طرح‌ها و لوایح با مردم مشورت و نظرات و پیام‌های مردمی را دریافت کنند. هر نماینده در پارلمان مجازی ایران دفتر مجازی دارد و مردم می‌توانند به جای صرف وقت و هزینه، مراجعات خود را از طریق دفتر مجازی انجام دهند.

مراسم رونمایی از این سامانه با حضور «محمدباقر قالیباف» ریاست مجلس، «مهدی غیناقی» جزو اعضای هیات مدیره همراه اول و «حسین طهرانی» مدیرعامل مبین‌نت برگزار شد. از این پس، رسالت یکپارچه‌سازی ارتباطات مردم با تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با این سامانه و راهبری مدیریت مرکز تماس، پیامک، ایمیل و موارد ارتباطی دیگر از جمله خدمات پارلمان مجازی ایران خواهد بود.

«پارلمان مجازی ایران» توسط «همراه اول کسب‌وکار» در مجلس شورای اسلامی ایران پیاده‌سازی و اجرا شده است. شرکت ارتباطات سیار ایران پیش از این و در طول دوران شیوع کرونا، بستر شبکه امن و اختصاصی خود را در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌های حاکمیتی و دولتی نظیر شورای نگهبان، وزارت کشور و دادگاه ها قرار داده بود تا شرایط دورکاری و برگزاری جلسات آنلاین را برای این نهادها تسهیل کند.

طرح‌ها و لوایح در پارلمان مجازی ایران به شکلی که در یک مجلس واقعی است ارائه می‌شود؛ مردم و اصحاب کسب و کار و صاحب نظران و اساتید دانشگاه و حوزه و متخصصین هم می‌توانند به این پارلمان ورود کرده و تک تک طرح‌ها و لوایح را مشاهده و مواد، تبصره‌ها و بندها را رویت کرده و می‌توانند در این باره رأی دهند و حتی می‌توانند پیشنهاد اصلاحی و جایگزین و اخطار قانون اساسی بدهند؛ عملا هر امکانی که برای یک نماینده در کمیسیون‌ها و صحن مجلس در حوزه قانون‌گذاری و تأثیرگذاری بر محتوای قانون وجود دارد، برای نخبگان هم فراهم است.

کاربران با مراجعه به آدرس اینترنتی‪ www.ir-vp.ir ‬می‌توانند در پارلمان مجازی ثبت نام کرده و از آن استفاده کنند. در حال حاضر ده نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شورای راهبردی «پارلمان مجازی ایران» را تشکیل می‌دهند.  نمایندگان مجلس که عضو پارلمان مجازی ایران هستند، متعهدند که اگر تذکرات و سؤالات مردم وارد باشد، آنها را در مجلس و صحن علنی پیگیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی