ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت هدفون اپل ایرپاد مکس
تکنولوژی

قیمت ۵۴۹ دلاری هدفون ایرپاد مکس صدای کارشناسان و کاربران را درآورد

هنوز حدود ۲۴ ساعت بیشتر از معرفی هدفون ایرپاد مکس نگذشته اما قیمت بالای آن باعث شده آماج انتقاد بسیاری از کارشناسان و کاربران قرار بگیرد. ایرپاد مکس اولین هدفون رو گوشی اپل است که ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

هنوز حدود ۲۴ ساعت بیشتر از معرفی هدفون ایرپاد مکس نگذشته اما قیمت بالای آن باعث شده آماج انتقاد بسیاری از کارشناسان و کاربران قرار بگیرد.

ایرپاد مکس اولین هدفون رو گوشی اپل است که قابلیت‌های چشمگیر و طراحی خاص را در کنار هم گرد آورده است. هرچند از اپل جز این هم انتظار نمی‌رود اما به باور بسیاری از کارشناسان ویژگی‌هایی مثل ساختار تلسکوپی، حذف نویز فعال و ۲۰ ساعت شاژدهی دلیل خوبی برای قیمت گذاری ۵۴۹ دلاری نیست.

توییت این روزنامه‌نگار در مورد مقایسه قیمت ایرپاد مکس و شورولت سلتا بازخورد زیادی داشته

جدای از اینکه بسیاری از سایت‌ها از جمله «بلومبرگ» به گرانتر بودن این هدفون نسبت به رقبایی مثل سونی، بوز و بیتس اشاره کرده‌اند، برخی دیگر نظیر «فوربس» با لحنی به مراتب تندتر آنرا توهینی به کاربرانی دانسته‌اند که از یکسال قبل به خاطر کرونا با شرایط اقتصادی نامطلوب دست و پنجه نرم می‌کنند.

فوربس اذعان کرده که اپل محصولات با کیفیتی را می‌سازد اما اینبار قیمت هدفون از گجت پیشرفته‌ای مثل آیپد ایر بیشتر است و تنها ۱۵۰ دلار با آیفون ۱۲ فاصله دارد؛ آن هم در حالی که ایرپاد مکس قابلیت مقاومت در برابر آب ندارد، فاقد چیپست U1 ایرپاد است و مهمتر از همه مثل آیفون‌ ۱۲ بدون شارژ عرضه می‌شود.

توییت نویسنده «هافینگتون پست»: من وقتی قیمت ایرپاد مکس رو می‌بینم.

«استیو کواچ»، ادیتور ارشد سایت «CNBC» هم برای تمسخر این قیمت گذاری در توییتر گفته: «ببخشید صدایتان را نمی‌شوم چون ایرپاد مکس من به صورت خودکار صدای فقرا را قطع می‌کند.» «مارکوس براونلی»، منتقد سرشناس گجت‌ها هم گفته بعید است ایرپاد مکس را به هدفونی مثل سونی «WH1000XM4»ترجیح دهد که ۲۰۰ دلار هم ارزانتر است.

«برایان جکسون» از تحلیلگران شناخته شده فناوری بهای هدفون جدید را در سطح کالاهای لوکس و «بی‌شرمانه» خوانده است. «تام وارن»، نویسنده ارشد ورج هم در صفحه توییتر خود به گرانتر بودن هدفون اپل از کنسول PS5 و ایکس باکس سری X گرانتر اشاره کرده است.

«انگجت» نیز خطاب به کاربران گفته نه تنها قیمت این هدفون دو برابر ایرپاد پرو است بلکه اپل حتی از خیر کابل ۳۵ دلاری برای اتصال سیمی به پلیر هم نگذشته در حالی که در محصولات مشابه کابل همراه محصول ارائه می‌شود.

کاربران ایرانی هم که به خاطر نرخ ارز نسبت به شهروندان کشورهای دیگر با مشکلات بیشتری برای خرید این هدفون دست و پنجه نرم می‌کنند واکنش‌هایی را به قیمت هدفون جدید داشته‌اند که در ادامه برخی از آنها را می‌بینید.

سیاست قیمت گذاری اپل در مواردی مثل پایه ۹۹۹ دلاری برای مانیتور یا چرخ‌های ۴۰۰ دلاری مک باعث شده بسیاری این شرکت را نه یک کمپانی پیشرو فناوری بلکه بیشتر عرضه کننده کالاهای لوکس قلمداد کنند و همانطور که نویسنده فوربس می‌گوید، اخذ ۵۵۰ دلار برای یک هدفون به این دیدگاه دامن خواهد زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فراز
    فراز | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    باید یه جنبش نه به اپل تو خارج راه بیفته که حسابی حالش جا بیاد شرکت دزد گلوبالیست

  • Ezzat
    Ezzat | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

    این یک نوع استثمار و سوء استفاده از نام و اعتبار برای خالی کردن جیب مردمه. اگه مردم در اعتراض به اپل فقط یک سال محصولاتش رو نخرن و با همونهایی که دارن سر کنن اونوقت خواهیم دید که حق با مشتریه نه فروشنده !

  • Ali Nazari
    Ali Nazari | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

    گرونه؟ نخرید خب! مجبور نیستید!

  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

    بخر که داره تا زمانی که بخر داره هیچ موقع هیچ موقع صدای فقرا به گوشش نمیرسه من از اون موقعی که اس8 یک میلیون و ۷۰۰ بود و آیفون 3.400 کلادیگه قید دم ودستگاه اپلو زدم هرچند که هیچ موقع با سیستم کاری و اکوسیستم اپل حال نکردم تمامی قابلیت مانورهای نرم افزاری که تو آندروید دارییم تو اپل به هیچ وجه نیست،،، فک کن یه گوشی میخوای بگیری برای واتساب بعد برای یک واتساب ساد کلی دنگ فنگ و هزینه اپل آیدی بشه ولی آندریود راحت ۲ تومن بده موبایل سیم کارت بزن روش همراه من یا ایرانسل من رو بریز بسته بخر از مایکت یا بازار بسته بگیر و تاماااااام ،،، حالا همین موارد رو اپل،،، دوستانی که دستشون تو کاره لطفا بگن که چجورییه و چه مکافاتی داره و بجای ۲ تومن حداقل باید ۵میلیون پول آیفون دسته دوم بدن حداقل اگر تازه کم نگفته باشم،،، پس اپل هبچ موقع بفکر فقرا نیست وکلا دست به جیب ها و وضع خوب هارو خوب میبینه ۹۹،۹ درصد مواقع اگر اشتباه میگم بگید که اشتباه میگی

مطالب پیشنهادی