ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد ۲.۳ میلیارد دلاری اپل از فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه‌ سوم ۲۰۲۰

اپل با سهم ۲۸ درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند حدود نیمی از کل درآمدهای این حوزه را به خود اختصاص داده است. برآوردهای موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت» حاکی از تداوم رشد عرضه ساعت‌های هوشمند در سه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۰

اپل با سهم ۲۸ درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند حدود نیمی از کل درآمدهای این حوزه را به خود اختصاص داده است.

برآوردهای موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت» حاکی از تداوم رشد عرضه ساعت‌های هوشمند در سه ماهه‌ سوم ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته است. بر این اساس حجم عرضه طی این مدت ۶ درصد بیشتر شده و اپل به عنوان رهبر بازار با رشد ۲ درصدی سهم خود از بازار مواجه شده است.

از مجموع این بازار ۲۸ درصد سهم اپل است و هواوی و سامسونگ هم به ترتیب با ۱۵ و ۱۰ درصد در رتبه‌‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. هولدینگ چینی BBK در این مدت یک درصد از سهمش را از دست داده تا به رتبه چهارم سقوط کند. در رده‌‌های بعدی نیز بازار ساعت‌های هوشمند به ترتیب فیت‌بیت، امیزفیت، گارمین و فسیل قرار دارند. هواوی در حالی توانسته در این سه ماهه بیشترین رشد (۵ درصد) را به خود اختصاص دهد که زیر بار تحریم‌ها قرار داشته و بخشی از سهمش در حوزه موبایل را از دست داده است.

از نظر درآمد فروش هم اپل با اقتدار در صدر جدول قرار دارد و توانسته طی این مدت به درآمد ۲.۳ میلیارد دلاری دست پیدا کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد بیشتر شده و تقریبا نیمی از مجموع درآمد بازار است. درآمدهای سامسونگ در نیمه اول امسال به خاطر عرضه ساعت‌های با قیمت کمتر کاهش یافته بود اما با عرضه گلکسی واچ ۳ ورق برگشت و درآمد این شرکت در مقایسه با سال گذشته رشدی ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

از نظر حجم عرضه برای نخستین بار چین با پیشی گرفتن از آمریکای شمالی به کانون اصلی بازار بدل شده است. در واقع بازار آمریکای شمالی از دو سال قبل و پس از معرفی اپل واچ سری ۴ رشدی پیوسته را تجربه کرده اما میزان پیشرفت چین به واسطه عرضه ساعت‌های مقرون به صرفه و با کیفیت از سوی شرکت‌های بومی و رشد ۷۰ درصدی ساعت‌های هوشمند کودکانه به مراتب بیشتر بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی