ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی الکتریکی اپل
تکنولوژی

همکاری اپل و TSMC در توسعه چیپ ماشین خودران؛ ماشین اپل احتمالا ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

اپل ظاهرا همکاری با شرکت «صنایع نیمه هادی تایوان» را برای تولید چیپ اصلی ماشین خودران خود کلید زده؛ خودرویی که احتمالا شبیه به محصولات تسلا خواهد بود. اپل مدت‌هاست سرگرم کار روی فناوری ماشین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۰

اپل ظاهرا همکاری با شرکت «صنایع نیمه هادی تایوان» را برای تولید چیپ اصلی ماشین خودران خود کلید زده؛ خودرویی که احتمالا شبیه به محصولات تسلا خواهد بود.

اپل مدت‌هاست سرگرم کار روی فناوری ماشین خودران است اما اخیرا فعالیت‌های خود را در این راستا شتاب بخشیده است. سرپرستی این پروژه که «تایتان» نام گرفته به «جان جیاناندریا» سپرده شده که مدیر بخش هوش مصنوعی این شرکت است و سابقه فعالیت در تسلا را هم دارد.

پیشتر گمان می‌رفت این پروژه روی توسعه فناوری خودران متمرکز باشد هرچند گزارشاتی هم از مردد این شرکت در مورد توسعه یک مدل کامل یا تولید کیتی برای تعبیه در خودروهای شرکت دیگر نیز به گوش می‌رسید. قبلا تیم کوک نیز تأیید کرده بود که اپل در حال کار روی نرم افزار ویژه‌ای است که به خودروها قابلیت هدایت خودکار را می‌دهد.

خودروی اپل بین سال های 2023 تا 2025 از راه می رسد

با توجه به فعالیت‌های اخیر اپل به نظر می‌رسد این شرکت در پی توسعه یک ماشین تمام و کمال است. آنطور که «دیجی تایمز» می‌گوید کوپرتینویی‌ها با همکاری TSMC سرگرم توسعه چیپ خودرو هستند و بدین منظور طرح‌ را‌ه اندازی واحد تولید را در آمریکا کلید زده‌اند. آنها همچنین مذاکره با تامین کنندگان بالا و پایین دستی در زنجیره تامین قطعات الکترونیکی خودروسازی را نیز شروع کرده‌اند.

بر اساس گزارش این نشریه تایوانی ماشین خودران اپل از نظر طراحی شبیه محصولات تسلا خواهد بود. هرچند دیجی تایمز مدل دقیق خودروی تسلا را مشخص نکرده است اما انتظار می‌رود که بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ شاهد معرفی این محصول جدید از سوی اپل باشیم.

پیشتر «مینگ‌-چی کو»، تحلیلگر سرشناس دنیای فناوری هم استفاده اپل از چیپ TSMCبرای ماشین خودران اپل را پیش بینی کرده بود. باید دید در نهایت اپل تولید یک ماشین را انتخاب می‌کند یا به ارائه فناوری خودران به خودروسازها قناعت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی