ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل دسترسی افزونه‌‌های کروم به داده کاربران را محدود می‌کند

نسخه جدید گوگل کروم 88 با توجه ویژه به رعایت حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران در بخش افزونه‌های کروم، اواخر دی‌ماه منتشر ‌می‌شود. گوگل در جریان «Chrome Dev Summit 2020» اعلام کرد که سال ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۱

نسخه جدید گوگل کروم 88 با توجه ویژه به رعایت حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران در بخش افزونه‌های کروم، اواخر دی‌ماه منتشر ‌می‌شود.

گوگل در جریان «Chrome Dev Summit 2020» اعلام کرد که سال آینده میلادی نسخه جدید مرورگر کروم، در نحوه دسترسی افزونه‌ها به داده‌های کاربران و مجوزهای دسترسی تغییراتی می‌دهد. هدف گوگل از چنین تغییراتی حفظ حریم خصوصی کاربران و تمرکز بیشتر روی داده‌هایی است که توسط توسعه دهندگان جمع آوری می‌شود.

نزدیک به 3 میلیارد کاربر با مرورگر و پلتفرم کروم کار می‌کنند. «فروشگاه وب کروم» میزبان بیش از 250 هزار افزونه است و هر روز بیش از 4 میلیون افزونه توسط کاربران دانلود می‌شود.

تغییرات جدید گوگل، روی حریم خصوصی کاربران، توسعه دهندگان و استارتاپ‌هایی که روی افزونه‌ها کار می‌کنند تاثیرگذار خوااهد بود. با تغییرات جدید کاربران کروم در سال آینده میلادی تعیین می‌کنند که افزونه‌ها هنگام مرور وب به کدام وب‌سایت‌ها دسترسی داشته باشند.

وقتی کاربر اجازه دسترسی به داده‌های وب‌سایت را صادر می‌کند، همه چیز برای وی شفاف و روشن است. کاربر می‌تواند اجازه دسترسی به داده‌های کلیه وب‌سایت‌هایی که مرور می‌کند را بدهد؛ اما این دسترسی به صورت پیش فرض فعال نیست.

یکی دیگر از تغییرات جدید گوگل در مورد افزونه‌ها این است که در فروشگاه وب کروم، توسعه‌دهندگان اطلاعات کاملی در مورد داده‌های جمع آوری شده توسط چنین برنامه‌هایی به زبانی ساده و شفاف ارائه می‌دهند.

همچنین توسعه دهندگان باید به صورت شفاف به کاربران اطلاع بدهند که چه برنامه‌ای برای داده‌های جمع آوری شده دنبال می‌کنند تا بیش از پیش به موضوع حفظ حریم خصوصی کاربران توجه نشان داده شود.

از نظر گوگل فروش داده‌های کاربران به هیچ شکل مجاز نیست. گوگل خودش از چنین داده‌هایی سو استفاده نمی‌کند و توسعه دهندگان نیز مجاز به انجام چنین کاری نیستند.

همچنین استفاده از داده‌های کاربران برای تبلیغات نیز ممنوع است. گوگل از تاریخ 18 ژانویه فهرست برنامه‌های افزودنی که چنین مواردی را رعایت می‌کنند، در فروشگاه وب کروم مشخص می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی