ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل سرگرم توسعه مودم اختصاصی برای آیفون است؛ سرنوشت اینتل در انتظار کوالکام

پس از مهاجرت موفقیت آمیز اپل از چیپست‌های اینتل به تراشه‌های قدرتمند اختصاصی، کوپرتینونشین‌ها قصد دارند مودم سلولار مورد نیاز گوشی‌های آیفون را نیز خودشان تامین کنند. در برنامه مهاجرت بعدی اپل، مودم‌های سلولار اختصاصی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

پس از مهاجرت موفقیت آمیز اپل از چیپست‌های اینتل به تراشه‌های قدرتمند اختصاصی، کوپرتینونشین‌ها قصد دارند مودم سلولار مورد نیاز گوشی‌های آیفون را نیز خودشان تامین کنند.

در برنامه مهاجرت بعدی اپل، مودم‌های سلولار اختصاصی این شرکت جایگزین مودم‌های کوالکام مورد استفاده در گوشی‌های آیفون‌ خواهد شد. در صورت عملی شدن این پروژه سرنوشت پردازنده‌‌های اینتل در کامپیوترهای مک در انتظار مودم‌های کوالکام خواهد بود.

«جانی سروجی» معاون ارشد بخش فناوری سخت افزار اپل، در جلسه‌ای در سالن اجتماعات این شرکت با حضور کارمندان اپل در مورد برنامه‌های آتی کوپرتینونشین‌ها توضیح داد. با افشای برنامه‌های اپل، ارزش سهام کوالکام در حدود 6.3 درصد کاهش یافت.

جانی سروجی در جلسه اعلام کرد:

«امسال توسعه اولین مودم سلولار اختصاصی را آغاز کردیم. با چنین رویکردی امکان تغییرات استراتژیک و مهم دیگری برای اپل فراهم خواهد شد. چنین سرمایه گذاری‌های بلند مدت و استراتژیکی، فرصت خوبی برای تولید محصولاتی با بهره‌مندی از فناوری‌های جدید در اختیار اپل قرار می‌دهد.»

مودم سلولار یکی از مهمترین قطعات گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که امکان برقراری تماس تلفنی و اتصال به اینترنت از طریق شبکه‌های تلفن همراه را فراهم می‌کند.

سروجی در ادامه صحبت‌های خود گفت:

«خرید یک میلیارد دلاری بخش مودم اینتل در سال 2019 به اپل کمک کرد تا تیمی از مهندسان سخت افزار و نرم افزار را برای توسعه مودم سلولار در اختیار داشته باشد. این مودم یکی از معدود چیپست‌های بی‌سیم است که این شرکت طراحی می‌کند. این مودم در سری W اپل واچ و چیپست U1 التراباند آیفون برای اطلاعات دقیق مکان یابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

سروجی در مورد زمان مهاجرت اپل و تاریخ تکمیل کار پروژه توسعه مودم سلولار صحبتی مطرح نکرده است. براساس اطلاعات جمع آوری شده از سوی بلومبرگ، کوالکام در حدود 11 درصد از درآمد خود را از طریق اپل کسب می‌کند. این در حالی است که اینتل تقریبا 7 درصد از فروش آیفون عایدش می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی