ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت شبیه‌ساز x64 را برای ویندوز مبتنی بر ARM منتشر کرد

مایکروسافت سرانجام شبیه‌ساز x64 را در ویندوز بیلد ۲۱۲۷۷ در اختیار اینسایدرها قرار داد تا امکان اجرای انبوهی از اپ‌های ویندوز ۶۴ بیتی را داشته باشند. دستگاه‌‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده با معماری ARM نظیر سرفیس پرو ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۴

مایکروسافت سرانجام شبیه‌ساز x64 را در ویندوز بیلد ۲۱۲۷۷ در اختیار اینسایدرها قرار داد تا امکان اجرای انبوهی از اپ‌های ویندوز ۶۴ بیتی را داشته باشند.

دستگاه‌‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده با معماری ARM نظیر سرفیس پرو ایکس در حال حاضر جدای از اجرای اپ‌های ۳۲ بیتی با معماری x86 تنها قادر به اجرای آن دسته اپ‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی هستند که به صورت ویژه بر پایه ARM طراحی شده‌اند. از آنجا که تعداد برنامه‌‌های ۶۴ بیتی ARM محور بسیار محدود است، عملا کاربران چنین دستگاه‌هایی امکان استفاده از بسیاری اپ‌ها از جمله ادوبی Creative Suite را ندارند اما مایکروسافت گام بزرگی را برای حل این مشکل برداشته است.

این شرکت دو ماه قبل از قصد خود برای ارائه شبیه‌ساز x64 خبر داده بود و حالا در ویندوز بیلد ۲۱۲۷۷ آنرا در اختیار اینسایدرها قرار داده است. به لطف این شبیه ساز کاربران بازی‌هایی نظیر راکت لیگ یا اپ‌های ۶۴ بیتی کامپایل شده برای پردازنده‌های x86 مثل اسکچ‌بوک اتودسک را اجرا می‌‌کنند.

هرچند شبیه‌ساز ویندوز ARM پیشتر با مشکلاتی مواجه بوده و ممکن است اپ‌ها به آن روانی که روی دستگاه‌های با پردازنده اینتل و AMD اجرا می‌شوند، عمل نکنند اما در هر صورت استفاده از این برنامه‌ها با کمی سرعت کمتر بهتر از دسترسی نداشتن به آنهاست.

مایکروسافت زمان مشخصی را برای ارائه این شبیه‌ساز به کاربران عادی اعلام نکرده و فعلا منتظر دریافت بازخورد از اینسایدرها است تا پس از انجام اصلاحات نهایی درباره انتشار عمومی آن تصمیم گیری کند.

اگر شما هم جزو کاربران دستگاه‌‌های ویندوزی مبتنی بر ARM هستید و قصد استفاده از اپ های ۶۴ بیتی معمولی را دارید، می‌توانید با پیوستن به برنامه اینسایدر ویندوز و از طریق این راهنما شبیه ساز را دریافت کنید اما فراموش نکنید که این یک نسخه پیش‌بتا از سیستم عامل است و شاید دستگاه شما را با مشکلاتی مواجه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی