ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت واکسن کرونا
تکنولوژی

«فایزر» و «بیون‌تک» سرقت اسناد واکسن کرونا توسط هکرها را تایید کردند

کمپانی‌های «بیون‌تک» و «فایزر» که یکی از نویدبخش‌ترین واکسن‌های کرونا را توسعه داده‌اند، با تایید حمله سایبری به سیستم‌های یک نهاد اروپایی، از دسترسی هکرها به اسناد مربوط به توسعه واکسن خبر دادند. این نهاد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۰

کمپانی‌های «بیون‌تک» و «فایزر» که یکی از نویدبخش‌ترین واکسن‌های کرونا را توسعه داده‌اند، با تایید حمله سایبری به سیستم‌های یک نهاد اروپایی، از دسترسی هکرها به اسناد مربوط به توسعه واکسن خبر دادند.

این نهاد که «آژانس پزشکی اروپا» (EMA) نام دارد، به منظور بررسی شرایط واکسن‌های کرونا سرگرم بررسی اسناد و مدارک مربوط به آنهاست اما پس از حمله هکرها بخشی از اطلاعات افشا شده و به دست مهاجمان افتاده است. این آژانس اطلاعات بیشتری را در مورد این رویداد ارائه نکرده اما «بیون‌تک» و «فایزر» دسترسی هکرها به اسناد واکسن کرونا BNT162b2 در سرورهای این سازمان را تایید کرده‌اند.

به گفته این شرکت سیستم‌های خود آنها مورد نفوذ قرار نگرفته و شواهدی از افشای اطلاعات داوطلبان مشارکت در فازهای آزمایش واکسن نیز وجود ندارد. این دو شرکت افزوده‌اند:

«در حال حاضر منتظر نتایج بررسی‌های EMA هستیم و بر اساس قوانین اتحادیه اقدامات لازم را انجام‌ می‌دهیم. EMA به ما اطمینان داده که این حمله سایبری روی زمانبندی بررسی واکسن تاثیری نخواهد داشت.»

واکسن فایزر این دو شرکت یکی از ۳ واکسن غربی است که کارایی بالای ۹۰ درصدی در ایجاد آنتی بادی از خود نشان داده است. این واکسن تاییدیه‌ بریتانیا را دریافت کرده و از همین حالا تزریق آن به گروه‌های پر رسیک نظیر سالمندان و کادر درمان کلید خورده است.

کارایی و ایمنی این واکسن به حدی است که احتمالا امروز سازمان و غذا و داروی آمریکا هم آنرا تایید خواهد کرد؛ از این رو دستیابی هکرها به این اطلاعات تولید این واکسن برای آنها حکم نقشه گنج را دارد. این نخستین باری نیست که سازمان‌های مربوط به واکسن مورد حمله قرار می‌گیرند و ماه گذشته مایکروسافت از شناسایی فعالیت‌هایی برای دسترسی به داده‌های واکسن خبر داد که ظاهرا هکرهای وابسته به روسیه و کره‌ شمالی پشت آن بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    جدا باید کشورهای غربی در زمینه امنیت سایبری سرمایه گزاری کنند. وگرنه چین و روسیه تمام دستاورها و تلاشهاشون رو سرقت میکنند مثل زالو

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

      من نه طرفدار کاپیتالیست غربیم، نه طرفدار کمونیسم شرقی! به عنوان بی‌طرف این نظر رو میدم... روس و چین کپی کم نداشتن؛ و اتفاقا کپیاشونم با کیفیت از آب در نیومده! ولی بلوک غرب بیشتر از اینکه عملگر خوبی باشه، بازیگر خوبی بوده! پیشرفتای چشمگیرشون رو باید تبلیغ میکردن و چون ذات چشمگیر بودنم داشتن، واقعا مورد توجه بودن! ولی یه‌سری کارا رو فقط با دادار-دودور راه انداختن و بازیگری پیش بردن... هیچکدوم ایده‌آل نیستن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی