ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۱۱ کاری که قبل از ۲۴ سالگی باید انجام دهید

اگر می‌خواهید در این دنیا نقش بازنده‌ها را بازی نکنید و بعدا زانوی غم بغل نگیرید که ای کاش فلان کارها را کرده بودم؛ قبل از آنکه به سن 24 سالگی برسید این کارها را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

اگر می‌خواهید در این دنیا نقش بازنده‌ها را بازی نکنید و بعدا زانوی غم بغل نگیرید که ای کاش فلان کارها را کرده بودم؛ قبل از آنکه به سن 24 سالگی برسید این کارها را حتما انجام بدهید.

زمان عنصر مهمی در زندگی است و در حدود سن 24 سالگی معمولا فرد به بلوغ شخصیتی می‌رسد و باید تا آن زمان به مهارت‌های کلیدی و مهمی مسلط باشد. فراگرفتن این مهارت‌ها آینده و کل زندگی فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

سال‌های تحصیل در دانشگاه به سرعت برق و باد می‌گذرند و تا چشم باز کنیم باید در محیط بیرون مشغول کار شویم. برخی هم از همان زمان دانشجویی استارت کار کردن را می‌زنند.

بهتر است قبل از رسیدن به سن 24 سالگی این کارها را انجام دهید تا بعدا پشیمان نشوید:

به مهارت‌های فروش مسلط شوید

مهارت فروشندگی یکی از پایه‌های موفقیت در کسب و کار است. ممکن است شما در شغل فروشندگی مشغول به فعالیت نشوید؛ اما هر نقش دیگری را هم که داشته باشید باید بتوانید همانند یک فروشنده حرفه‌ای خدمات، محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارید.

در جلسات کاری، ارائه خدمات به مشتریان، مدیریت محصولات، سمینارها و کنفرانس‌های کاری، مهندسی محصولات و در همه بخش‌ها به نوعی در حال به نمایش گذاشتن و ارائه توانمندی‌های خودتان هستید. مهارت فروش موثر و موفق یکی از موارد مهمی است که باید به آن مسلط شوید.

از منطقه امن‌تان خارج شوید

دنیای واقعی را تجربه کنید. کسب و کاری راه بیندازید، مهارت برقراری ارتباطات اجتماعی را فرا بگیرید، آنقدرها در زندگی جدی نباشید و سعی کنید تجارب جدید کسب کنید. مهارت‌های ارتباط موثر به شما در موفقیت شغلی‌تان کمک می‌کند.

در یک حوزه متخصص شوید

شما باید بتوانید حداقل در یک حوزه عملکرد فوق‌العاده خوبی از خود نشان دهید. حداقل به یک مهارت اصلی و تخصصی مسلط شوید. سعی کنید در آن کار به صورت یک متخصص مهارت کسب کنید.

شبکه‌ای از دوستان قابل اعتماد برای خودتان ایجاد کنید

همه ما نیاز داریم با افراد قابل اعتماد معاشرت کنیم. در جمع می‌توانیم ایده‌های جدیدی با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و در کار و امور شخصی به یکدیگر کمک کنیم. شبکه‌ای از دوستان قابل اعتماد ایجاد کنید و در کارها و امور مختلف از یکدیگر پشتیبانی کنید.

به مهارت‌های اصلی حوزه فناوری مسلط شوید

یک فرد 24 ساله باید بتواند با ابزارهای مختلف حوزه فناوری به راحتی کار کند. با وجودی که نسل امروزی از کودکی در معرض فناوری هستند؛ اما اگر هنوز در کار کردن با ابزارهای هوشمند مشکل دارید، بهتر است هر چه زودتر این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنید. یکی از مهمترین مواردی که باید یاد بگیرید کدنویسی است که در دنیای امروزی به اندازه خواندن و نوشتن اهمیت دارد.

عشق را تجربه کنید

عاشق شدن زیباترین تجربه دوران جوانی است. اگر عشق را تجربه نکنید، یکی از زیباترین احساسات جهان را تجربه نکرده‌اید.

مدیتیشن کنید

تمرینات مراقبه به تمرکز فکر کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیست دقیقه مراقبه معادل دو ساعت خواب است. سعی کنید زمانی را در هر روز برای مراقبه و آرام سازی ذهنی اختصاص بدهید.

بیشتر به سفر بروید

سفر کردن فرصت آشنایی با اقشار مختلف جامعه و حتی روش زندگی مردم در کشورهای را فراهم می‌کند. بودن در کنار قومیت‌های مختلف تجربه خوبی است که دستاوردهای مثبتی به همراه خواهد داشت.

برای پیشرفت شخصی خودتان سرمایه گذاری کنید

به جای آنکه ساعت‌ها زمان خود را صرف دیدن برنامه‌های تلویزیونی‌ کنید، مطالعه کنید. در سمینارهای آموزشی و مهارتی شرکت کنید. برای خودتان ارزش‌های جدیدی ایجاد کنید. هر چقدر روی رشد شخصی خودتان سرمایه‌گذاری کنید، نتیجه آن را خواهید دید.

نگرانی و استرس را از خودتان دور کنید

نگرانی و استرس باعث می‌شود انرژی شما به هدر برود. نگران بودن تغییری در زندگی‌تان ایجاد نمی‌کند. انرژی که می‌خواهید صرف نگرانی کنید، به کار بگیرید و زندگی خودتان را بسازید. مراقب سلامت خودتان باشید. استرس و نگرانی نه تنها به ذهن شما، بلکه به جسم‌تان صدمه می‌زند.

پس انداز کنید

از همین سن باید بتوانید پس انداز کردن را شروع کنید. حتی اگر پول زیادی ندارید، هر چقدر که دارید و می‌توانید پس‌انداز کنید. سعی کنید درآمد خودتان را بالا ببرید تا بیشتر پس انداز کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • ahmadfat2020
    ahmadfat2020 | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    ممنون بابت مقاله خوب و سازنده بود ولی داداش یه نکته شاید ینفر تو 25 سالگی عاشق شه و اینکه حتما نباید خوشو تا قبل 24 سالگی عاشق کنه ?

  • آریا
    آریا | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    تنها کاری که باید قبل از 24 سالگی کرد اینه که از ایران برید

    • hosein_dig
      hosein_dig | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

      بهترین چیزی بود که به عمرم شنیدم . هیچ آینده ی نمیبینم

  • hossein.bp
    hossein.bp | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    دوستان ... از این جنبه هم نگاه کنین که ما در کشوری زندگی میکنیم که اطلاعات رایگان فراوان یافت میشه ... شما توی اروپا و یا خود امریکا اگر پی دی اف یک کتاب رو دانلود کنین و پولشو ندین دستگیرتون میکنن ... مهارت های فروش، برنامه نویسی، ارتباط سازی و تخصص توی یه زمینه رو میتونین به راحتی توی اینترنت پیدا کنین و اونها رو یاد بگیرین ... یادتون باشه زندگی ما همین چندسال نیست که اگر هم موفق نشدیم واسش ناراحت بشیم ... اگر نقاط قوت رو پیدا کنیم که یکیش رو من عرض کردم حتما تو ایران میشه موفق شد? ? ?

    • alimo
      alimo | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

      این الآن نقطه قوت بود???

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

      همه مثل شما با استعداد و با ضریب هوشی بالا نیستن.

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    دوستانی که زیاد اعتراض میکنین... اینا مطالب کلی‌ای هستن! یکی که بخواد فعالیتی رو آغاز کنه، باید یه‌سری از این موارد که تو متن هستن رو یاد بگیره و انجام بده. پیدا کردن آشنا، تخصص پیدا کردن، سعی در کنترل اعصاب، درک فناوری... اینا تو ایران هم اگه بخواین کاری بکنین، نیازتگن هستن...

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

      البته باید اعتراف کنم که مثلا سرمایه‌گذاری و پس‌انداز و مدیتیشن، دیگه واسه ایرانی که لحظه به لحظه قیمتاش فرق میکنه، واقعا کارساز نیست! پولی که پس‌انداز کنی، امروز 10 تگمن بیرزه، شب رو به صبح برسونی، 7 تومن میرزه...

      • Sadra.Z
        Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

        خدا به داد مردم و علی‌الخصوص فقرا برسه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی