ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا سنسور تاچ آیدی و آنتن‌های نسل آینده آیفون را به زیر نمایشگر منتقل می‌کند

از مدت‌ها قبل گزارش‌ها از انتقال تاچ آیدی به زیر نمایشگر آیفون خبر داده بودند، اما حالا به نظر می‌رسد آنتن‌ها هم درون صفحه نمایش تعبیه می‌شوند. با چنین اقداماتی احتمالا حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمتر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۲

از مدت‌ها قبل گزارش‌ها از انتقال تاچ آیدی به زیر نمایشگر آیفون خبر داده بودند، اما حالا به نظر می‌رسد آنتن‌ها هم درون صفحه نمایش تعبیه می‌شوند. با چنین اقداماتی احتمالا حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمتر می‌شود.

طبق گزارشی جدید، اپل احتمالا در کنار ارائه سیستم احراز هویت ایمن، خواهان بهبود کیفیت سیگنال‌ها هم خواهد بود. اگر تاچ آیدی و همچنین آنتن‌ها زیر نمایشگر منتقل شوند، حاشیه‌های اطراف آن کاهش می‌یابد و احتمالا برش بالای آن نیز کوچکتر می‌شود. شاید آیفون‌های آینده نسبت نمایشگر به بدنه بالاتری داشته باشند.

سال گذشته میلادی پتنت‌های زیادی به انتقال تاچ آیدی به زیر نمایشگر آیفون اشاره کرده بودند و در توصیف آن‌ها به سیستم تصویربرداری آکوستیک، اینفرارد و موارد دیگر اشاره شده بود. علاوه بر پتنت‌ها، افشاگرها و گزارش‌های تحلیلگر مطرح محصولات اپل، مینگ چی کو هم از چنین موضوعی خبر می‌دهند.

اپل اخیرا یک پتنت با عنوان «نمایشگر یکپارچه با آنتن شفاف هیبریدی» را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد اپل از لایه‌های مربوط به تاچ آیدی برای آنتن‌ها هم استفاده می‌کند. برای اینکه کیفیت سیگنال خوبی داشته باشیم، باید آنتن‌های شبکه و وای فای با محیط بیرون ارتباط داشته باشند و به همین علت اپل از طراحی مخصوصی استفاده می‌کند. این کمپانی همچنین می‌تواند برای بهبود کیفیت سیگنال‌ها از آنتن‌های بزرگتری هم بهره ببرد.

آنتن آیفون

در توضیحات این پتنت نوشته شده:

«در سیستم‌های بی‌سیم امروزی مانند ساعت‌های هوشمند، شرکت‌ها به دنبال کاهش حاشیه نمایشگر و صفحه نمایش لبه به لبه هستند. این موضوع در گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند، عینک‌های هوشمند و دستگاه‌های ردیابی سلامتی هوشمند از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که این محصولات نمایشگر کوچکی دارند ولی باید از ارتباطات بی‌سیم زیادی مانند بلوتوث، GPS، وای فای و موارد دیگر پشتیبانی کنند.»

این احتمال وجود دارد که اپل در نسل آینده آیفون SE یا آیپد ایر جدید، تاچ‌ آیدی را به زیر نمایشگر منتقل کند. شاید هم این کمپانی تصمیم به حذف برش نمایشگر از نسل آینده آیفون‌ها بگیرد و به همراه دوربین سلفی، تاچ آیدی را هم به زیر صفحه نمایش آن‌ها منتقل کند. اپل دیرتر از سایر کمپانی‌ها به سراغ فناوری‌های جدید می‌رود، بنابراین شاید چندین سال تا دستیابی به چنین گوشی‌هایی فاصله داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی