ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی میت‌بوک D15
تکنولوژی

هشدار برزیل درباره ممنوعیت تجهیزات هواوی: هزینه راه‌اندازی 5G افزایش می‌یابد

معاون رئیس جمهور برزیل، «همیلتون مورائو» اخیرا از هواوی حمایت کرده. به گفته وی، در صورت ممنوعیت استفاده از تجهیزات این کمپانی چینی هزینه‌های شبکه 5G‌ در برزیل افزایش چشمگیری خواهد داشت. به تازگی معاون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

معاون رئیس جمهور برزیل، «همیلتون مورائو» اخیرا از هواوی حمایت کرده. به گفته وی، در صورت ممنوعیت استفاده از تجهیزات این کمپانی چینی هزینه‌های شبکه 5G‌ در برزیل افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به تازگی معاون رئیس جمهور برزیل در یک رویداد صنعتی در «سائو پائولو» حضور پیدا کرده و برآوردهای آژانس «Anatel» را ارائه کرده است. طبق این گزارش، تجهیزات هواوی نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های 3G و 4G این کشور را تشکیل می‌دهند. مورائو هشدار داده در صورت ممنوعیت استفاده از این تجهیزات، هزینه 5G افزایش پیدا خواهد کرد.

مورائو گفته:

«اگر هواوی نتواند تجهیزات 5G را تامین کند، هزینه 5G بسیار بالاتر خواهد بود.»

به گفته وی بررسی زیرساخت‌ها هزینه‌بر خواهد بود و شامل دریافت هزینه از مشتریان هم می‌شود. معاون رئیس جمهور برزیل همچنین درباره برگزاری مزایده برای راه‌اندازی شبکه 5G در این کشور صحبت کرده. در ابتدا قرار بود چنین مزایده‌ای در مارس ۲۰۲۰ صورت بگیرد اما تا سال آینده میلادی به تعویق افتاد.

هواوی

به گفته مورائو هر شرکتی که به حاکمیت برزیل و حریم خصوصی کاربران احترام بگذارد و همچنین از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد، می‌تواند در این کشور فعالیت کند. به اعتقاد معاون رئیس جمهور برزیل، این کشور نمی‌تواند از شبکه 5G چشم‌پوشی کند و دولت نباید در فعالیت‌های این شرکت‌ چینی تا زمانی که اشتغال‌زایی می‌کند و از قوانین محلی نیز پیروی می‌کند، دخالت کند.

با وجود چنین گفته‌ای، دولت برزیل از سوی دولت دونالد ترامپ تحت فشار است. سال گذشته میلادی ترامپ با رئیس جمهور برزیل، «ژائیر بولسونارو» ملاقات کرد و خواستار ممنوعیت استفاده از تجهیزات غول فناوری چینی در این کشور شد.

فشارهای دولت آمریکا باعث شده چندین کشور همکاری با هواوی را متوقف کنند که از میان آن‌ها می‌توان به سوئد و بریتانیا اشاره کرد. بریتانیا نصب تجهیزات 5G این کمپانی چینی را از سپتامبر ۲۰۲۱ ممنوع می‌کند و نوکیا تجهیزات 5G بزرگترین اپراتور این کشور را تامین خواهد کرد. تا سال ۲۰۲۷ تمام تجهیزات هواوی از بریتانیا حذف خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Cena.nh
    Cena.nh | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    هواوی همیشه کشور های ضعیف و جنگ زده رو اول تحت پوشش قرار داده توو تاریخچه کاریش برند خیلی قدرتمندیه و بسیار متعهد هیچ چیزی نمیتونه جلوی پیشرفت و ادامه کارش رو بگیره و قطعا روز به روز پیشرفت میکنه و از تکنولوژی عقب نمیمونه

    • آریا
      آریا | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

      چون تو کشورهای قوی و ثروتمند حرفی برای گفتن نداره

  • Sahand
    Sahand | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    Huawei mosalaman kheily ghavi tar pish mire ina chizi ni

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی