ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳
تکنولوژی

سود سرویس‌های اپل تا سال ۲۰۲۴ از سود فروش آیفون‌ها پیشی می‌گیرد

فروش آیفون‌ها در سال‌های اخیر با کاهش روبه‌رو بوده یا ثابت باقی مانده و همین موضوع باعث شده اپل روی سرویس‌های خود تمرکز کند. انتظار می‌رود تا ۴ سال دیگر، سرویس‌های اپل سود بالاتری نسبت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

فروش آیفون‌ها در سال‌های اخیر با کاهش روبه‌رو بوده یا ثابت باقی مانده و همین موضوع باعث شده اپل روی سرویس‌های خود تمرکز کند. انتظار می‌رود تا ۴ سال دیگر، سرویس‌های اپل سود بالاتری نسبت به آیفون‌ها داشته باشند.

در سه ماهه اول ۲۰۱۷ اپل موفق به فروش ۷۸ آیفون در سراسر جهان شد که یک رکورد بود. اپل از سه ماهه دوم ۲۰۱۷ تصمیم به فروش سرویس‌های خود به ۷۲۸ میلیون کاربر آیفون در سراسر جهان گرفت و قصد داشت درآمد ۲۵ میلیارد دلاری خود را تا سال ۲۰۲۰ دو برابر کند و به درآمد ۵۰ میلیارد دلاری دست پیدا کند.

این کمپانی در سال‌های اخیر سرویس‌های مختلفی مانند اپل موزیک و اپل نیوز پلاس را راه‌اندازی کرده و در گزارش مالی منتهی به سپتامبر ۲۰۲۰ خود، توانسته از آن‌ها درآمد ۵۳.۷۷ میلیارد دلاری داشته باشد. بنابراین عملکرد سرویس‌های اپل از پیش‌بینی این شرکت بهتر بوده و از ۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

حالا طبق گزارش جدید فوربس، تا ۴ سال آینده این سرویس‌ها هستند که بیشترین سهم را در سود اپل خواهند داشت. اگرچه رشد درآمد سالانه اپل از سرویس‌های خود در ۴ سال پیش‌رو نسبت سال‌های گذشته کاهش پیدا می‌کند و به ۱۱ درصد می‌رسد، اما همچنان بخش بزرگی از درآمد این کمپانی را تشکیل خواهند داد.

در گزارش اخیر به درآمد ۸۱.۵ میلیارد دلاری سرویس‌های اپل در سال ۲۰۲۴ اشاره شده که علت آن مربوط به رشد اشتراک‌ها و همچنین فروش‌های درون اپ می‌شود. در این فاصله زمانی رشد فروش آیفون سالانه برابر ۵ درصد خواهد بود و طی پنج سال آینده درآمد فروش آیفون‌ها به ۱۶۷ میلیارد دلار می‌رسد.

در حالی که با فاصله زیادی بین درآمدزایی سرویس‌ها و آیفون‌های اپل روبه‌رو هستیم، حاشیه سود سرویس‌ها بسیار بالاتر است. در سال مالی ۲۰۲۰ حاشیه سود محصولات سخت افزاری اپل برابر ۳۱.۵ درصد بود، در حالی که حاشیه سود سرویس‌ها به ۶۶ درصد رسید.

اگر این میزان سود تا سال ۲۰۲۴ حفظ شود، سود ناخالص سرویس‌ها در این سال به ۵۴ میلیارد دلار و سود ناخالص آیفون‌ها به ۵۳ میلیارد دلاری خواهد رسید.

در حال حاضر پرونده‌ای علیه گوگل توسط وزارت دادگستری آمریکا به جریان افتاده که یکی از آن‌ها، پرداخت هزینه‌ای به اپل برای باقی ماندن گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض آیفون است. اگر وزارت دادگستری آمریکا مانع از پرداخت این مبلغ چندین میلیارد دلاری شود، تاثیر منفی روی رشد سالانه اپل خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی