ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه 5G استفاده از ارزهای دیجیتال را در دنیا افزایش می‌دهد

امسال شبکه 5G در چندین کشور راه‌اندازی شد و انتظار می‌رود در سال آینده میلادی شمار بالایی از کاربران به این شبکه دسترسی پیدا کنند. گسترش استفاده از 5G در دنیا، نقش بزرگی در پذیرش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

امسال شبکه 5G در چندین کشور راه‌اندازی شد و انتظار می‌رود در سال آینده میلادی شمار بالایی از کاربران به این شبکه دسترسی پیدا کنند. گسترش استفاده از 5G در دنیا، نقش بزرگی در پذیرش ارزهای دیجیتال خواهد داشت و به رشد آن‌ها کمک می‌کند.

شبکه 5G از تماس‌ها و پیامک‌ها پشتیبانی می‌کند و سرعت اینترنت بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با این حال هزینه بالاتری نسبت به 4G هم دارد. با این حال با گذر زمان هزینه‌های آن کاهش پیدا می‌کند و شمار کاربران آن بسیار بیشتر خواهد شد. با رشد استفاده از این شبکه، تغییرات بزرگی در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود.

تراکنش‌ها و استخراج ارزهای دیجیتال به منابع زیادی نیاز دارند و کاربران باید به قدرت، پهنای باند و سرعت بالایی دسترسی داشته باشند. شبکه 5G می‌تواند تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد که میزان تاخیر و همچنین هزینه تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد. این کار به معنای سرمایه‌گذاری بیشتر روی ارزهای دیجیتال خواهد بود.

این موضوع برای بازارهای نوظهور مانند آفریقا و هند اهمیت بالایی دارد. حجم معاملات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در هند افزایش چشمگیری پیدا کرده و گسترش شبکه 5G می‌تواند سرعت این کار را افزایش دهد. 5G می‌تواند باعث تحولی در کیف‌ پول دیجیتال، ارتباطات و همچنین امنیت شود.

شبکه 5G سرعت پاسخگویی را افزایش داده و همچنین ظرفیت بالاتری دارد. این شبکه از اپ‌های موبایل، برنامه‌های سازمانی و استریم ویدیو پشتیبانی می‌کند و تجربه کاربری استفاده از سایت‌هایی مانند یوتیوب بهبود می‌یابد.

در این میان صرافی‌های ارزهای دیجیتال هم از گسترش این شبکه بهره‌مند می‌شوند. صرافی همواره برای تکمیل تراکنش‌ها در سریعترین زمان ممکن با یکدیگر رقابت می‌کنند و میلی‌ثانیه‌ها هم در دنیای رمزارزها اهمیت دارد.

در آینده کشورهای بیشتری به سمت ارزهای دیجیتال حرکت خواهند کرد و بسیاری از کاربران برای تراکنش‌های خود از اپ‌های موبایل استفاده خواهند کرد. با توجه به این موضوع، شبکه 5G باعث بهبود عملکرد و امنیت اقتصاد دیجیتال در کشورها می‌شود.

میانگین سرعت وای فای در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه قرار دارد، در حالی که سرعت 5G به گیگابیت بر ثانیه می‌رسد، بنابراین می‌توان داده‌های بیشتری را با این شبکه منتقل کرد. کیف پول ارزهای دیجیتال به پهنای باند و قدرت زیادی نیاز دارند و 5G در این زمینه کارایی بالایی خواهد داشت.

شبکه 5G باعث بهبود رابط کاربری و همچنین تجربه کاربری این کیف‌ها خواهد شد. اگر رابط کاربری بهبود پیدا کند، افراد بیشتری حاضر به استفاده از آن‌ها می‌شوند. افراد در دنیای رمزارزها می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از وضعیت بازار مطلع شوند که 5G در این بخش هم کارایی دارد. علاوه بر سرعت، امنیت هم اهمیت بالایی دارد.

ارزهای دیجیتال

یکی از موانع پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف، نگرانی‌های امنیتی است. شبکه 5G باعث بهبود امنیت شبکه‌های بانکی موبایل می‌شود و همچنین کاربرانی که به خدمات بانکی معمول دسترسی ندارند، شاید بیشتر ترغیب به استفاده از کیف پول دیجیتال شوند. علاوه بر این، سیستم‌های تایید هویت یا موارد دیگر می‌توانند بطور مداوم روی بلاکچین کار کنند.

در نهایت باید بگوییم شبکه 5G بسیاری از بخش‌های زندگی روزانه افراد را در سراسر جهان تغییر می‌دهد. 5G با سرعت بالاتر، میزان استفاده از اینترنت را افزایش خواهد داد و با استفاده بیشتر از گوشی‌ها برای ورود به دنیای آنلاین، پذیرش ارزهای دیجیتال هم سرعت بالاتری به خود می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی