ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صدور نسخه آنلاین در اپلیکیشن اسنپ فعال شد

همزمان با شیوع کرونا و افزایش نیاز مردم به استفاده از خدمات آنلاین پزشکی، اسنپ با هدف کاهش مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی و کاهش ترددها در سطح شهر امکان دریافت نسخه را به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۱

همزمان با شیوع کرونا و افزایش نیاز مردم به استفاده از خدمات آنلاین پزشکی، اسنپ با هدف کاهش مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی و کاهش ترددها در سطح شهر امکان دریافت نسخه را به اپلیکیشن خود اضافه کرد. روابط عمومی اسنپ با انتشار گزارشی درباره جزییات همین موضوع توضیح داده است.

در شرایط حاضر، مهم‌ترین اولویت سلامت افراد است و باید به دنبال راهکارهای موثر در این زمینه باشیم. استفاده از تکنولوژی برای کمک به درمان از راه دور یکی از این راهکارهاست و اسنپ همزمان با شیوع کرونا در این مسیر قدم برداشته است. اضافه کردن سرویس «پزشک و مشاور» در جهت افزایش دسترسی کاربران به پزشکان متخصص در دوران کرونا اولین گام بود. سپس خدمات پزشکی و آزمایشگاهی به اپلیکیشن اضافه شد تا از مراجعات حضوری به مراکز درمانی کاسته شود و کاربران بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری روند درمانی خود را طی کنند. حالا اسنپ در یک گام جدید امکان دریافت نسخه پزشکی را هم به اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند پس از مشاوره با پزشک خود در صورت نیاز روند دریافت دارو و یا آزمایش را هم به راحتی تکمیل کنند.

نسخه آنلاین چگونه صادر می‌شود؟

پس از پایان مشاوره در اپلیکیشن اسنپ، پزشکان می‌توانند با توجه به شرح‌حال بیمار و در صورت صلاحدید و نیاز افراد،  نسخه دارو، آزمایش و یا سایر اقدامات پاراکلینیکی را برای کاربر تجویز کنند. پیش از صدور نسخه کد تایید یکبار مصرف یا otp برای شماره همراه پزشک ارسال می‌شود و پس از وارد کردن کد و تایید امکان تجویز و ارسال نسخه فراهم می‌شود. سپس کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش «پرونده من» نسخه خود را دریافت کنند.

نسخه‌های ارسال شده در اپلیکیشن اسنپ مانند نسخه‌های فیزیکی معتبر هستند. تمامی نسخه‌ها با مهر و امضای پزشک تایید و در سربرگ صادر می‌شوند و سپس تصویر نسخه برای کاربر ارسال می‌شود. همچنین ماندگاری نسخه آنلاین امکان دسترسی آسان‌تر کاربران و پزشکان به تشخیص‌های قبلی را هم فراهم می‌کند. گفتنی است برای حفظ حریم خصوصی افراد این نسخه تنها توسط پزشک صادرکننده نسخه و کاربر قابل رویت است.

فرایند تایید و عضویت پزشکان در اسنپ 

پزشکان پس از طی یک فرایند دقیق، شامل اخذ اطلاعات هویتی، تطابق مدارک هویتی (کارت ملی و کارت نظام پزشکی)، تطبیق شماره تلفن ثبت‌نامی با شماره ملی فرد و در نهایت مصاحبه در سامانه اسنپ‌دکتر عضو می‌شوند. اطلاعات و مدارک پزشکان در سایت نظام پزشکی تطبیق داده می‌شود و همچنین از طریق سامانه شاهکار مالکیت تلفن همراه و مدارک هویتی پزشک تایید می‌شود. بعد از این مرحله، پزشکان از طریق اپلیکیشن اسنپ می‌توانند با بیماران خود ارتباط برقرار کنند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی