ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل فولکس واگن: اتومبیل‌های خودران حداکثر تا سال 2030 وارد خیابان‌ها می‌شوند

هربرت دیس (Herbert Diess) مدیرعامل کمپانی فولکس واگن اخیرا در اظهار نظری جالب گفته اتومبیل‌های خودران بین سال‌های 2025 الی 2030 راهی خیابان‌ها خواهند شد. آقای دیس در گفتگویی که با هفته‌نامه Wirtschaftswoche داشته، پیشرفت‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

هربرت دیس (Herbert Diess) مدیرعامل کمپانی فولکس واگن اخیرا در اظهار نظری جالب گفته اتومبیل‌های خودران بین سال‌های 2025 الی 2030 راهی خیابان‌ها خواهند شد. آقای دیس در گفتگویی که با هفته‌نامه Wirtschaftswoche داشته، پیشرفت‌های موجود در زمینه تراشه‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی را عامل افزایش شتاب توسعه فناوری خودران و تکنولوژی‌های مربوطه دانسته است. وی در این رابطه گفته:

«می‌توان حدس زد که سیستم‌های پیشرفته بزودی خواهند توانست بر شرایط پیچیده رانندگی خودران غلبه کنند.»

اتومبیل‌های خودران

مدیرعامل 62 ساله فولکس واگن که از سال 2015 بر صندلی مدیریت این کمپانی تکیه زده است، قبلا در شرکت ب‌ام‌و مشغول به کار بود. رسوایی ناشی از تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده (دیزل‌گیت) سبب شد آقای دیس به فولکس واگن نقل مکان کند.

پس از این رسوایی و جابجایی‌های که در بالاترین سطح مدیریتی کمپانی رخ داد، فولکس واگن با سرمایه‌گذاری‌های عظیم روی خودروهای برقی مدام تلاش کرده به نوعی اشتباه خود را جبران کند. شاید بدانید این شرکت در نظر دارد 73 میلیارد یوروی دیگر (87 میلیارد دلار) را برای توسعه پیشرانه‌های الکتریکی و تکنولوژی‌های ارتباطی اختصاص دهد.

اتومبیل‌های خودران

بخشی از سرمایه‌گذاری هنگفت فولکس واگن صرف راه‌اندازی سازمان Car.Software خواهد شد. این سازمان ماموریت دارد نرم‌افزاری اختصاصی برای محصولات فولکس واگن توسعه دهد. در گام بعدی این نرم‌افزار به پروژه آرتمیس آئودی اضافه خواهد شد تا امکان تولید اتومبیل‌های کاملا خودران میسر شود.

آقای دیس اعتقاد دارد فولکس واگن اکنون در حوزه پلتفرم‌های الکتریکی و محصولات متنوع برقی یک شرکت پیشگام است و تلاش خواهد کرد در زمینه نرم‌افزارهای خودرویی نیز جایگاه مشابهی داشته باشد. وی هدف از پیشتازی در این زمینه را برآورده کردن نیازهای مشتریان حقیقی و دستیابی به حمل و نقل کاملا متصل و پایدار در آینده اعلام کرده است. برای تحقق این هدف فولکس واگن چندی پیش بودجه تکنولوژی‌های دیجیتال را دو برابر افزایش داد.

فولکس واگن

نکته حائز اهمیت اینکه به باور مدیران فولکس واگن، این شرکت در عرض ده سال آینده خواهد توانست حدود 26 میلیون خودروی تمام الکتریکی را برای بازارهای بزرگی چون اروپا، چین و ایالات متحده تولید کند. از این رقم تقریبا 19 میلیون دستگاه از پلتفرم اختصاصی MEB سود خواهند برد و بقیه مدل‌ها بر مبنای پلتفرم PPE که مختص خودروهای قدرتمند و اسپرت است، تولید خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ozone
    ozone | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    خدا عمرش بده.
    با این وضعیت مملکت که ما ۴۰ سال بعد هم رنگ این ماشین ها رو نمی بینیم.‌ ما هنوز مشغول تولید خودروهای دهه ۱۹۹۰ اروپاییم!

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

      1990 که خوبه... پیکان وانتمون، مال عهد بوقه! تازه وانتشه! البته اینم بگم که باز میرطه به ماشینی که صفرشو میگیری، باید ببری تعمیرگاه!

مطالب پیشنهادی