ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش ویدیویی: ۱۰ موبایل تاثیرگذار در تاریخ اندروید

اندروید یکی از دو قطب سیستم‌عامل‌های موبایل است که در کنار iOS تقریبا در تمامی گوشی‌های دنیا نصب شده‌اند. اما اندروید و به طبع آن گوشی‌های اندرویدی از ابتدا، آنقدر تکامل یافته نبودند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به ۱۰ گوشی تاریخی اندروید بیندازیم و باهم ببینیم این سیستم‌عامل محبوب، چگونه به جایگاه امروز خود رسیده است؟ با دیجیاتو همراه باشید.

تماشا در آپارات دیجیاتو:

تماشا در یوتوب دیجیاتو:

تکلیف سیستم‌عامل iOS مشخص است. اپل تنها این سیستم‌عامل را به واسطه سخت‌افزاری به نام آیفون در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از آن طرف اما اندروید به واسطه متن‌باز بودنش، تقریبا با هزاران سر و شکل مختلف به دست کاربران می‌رسد. کمپانی‌های بسیاری مانند سامسونگ، وان‌پلاس، روزی روزگاری HTC و حتی خود گوگل تقریبا نسخه اختصاصی اندروید خود را توسعه داده‌اند که با هر نسخه ویژگی‌های بسیاری را به دنیای موبایل معرفی کردند. از حسگر اثر انگشت گرفته تا اسکن عنبیه چشم، همگی به واسطه بلندپروازی این کمپانی‌ها به دست کاربران رسیدند.

در کنار این‌ها گوشی‌های دیگری بوده‌اند که توانسته‌اند بالانس مناسبی بین قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد کنند. برای مثال سامسونگ گلکسی S2 که آغازگر مسیر طلایی سامسونگ در عرصه گوشی‌های هوشمند بود. در این بین تبلت‌های اندرویدی را نیز نباید فراموش کنیم. گرچه این دیوایس‌ها نتوانستند آن طور که باید و شاید رضایت کاربران را جلب کنند و بدرخشند، اما همچنان از آن‌ها می‌توان به عنوان ابزاری کاربردی برای کاربران یاد کرد. در این ویدیو ده گوشی تاثیرگذار تاریخ اندروید را معرفی کرده‌ایم. اگر با هرکدام از گوشی‌های نامبرده خاطره‌ای دارید، آن را حتما در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ابوالفضل
    ابوالفضل | ۱۲ دی ۱۳۹۹

    پس هواوی چی

  • آریا
    آریا | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    در این مواقع میشه فهمید هواوی عددی نیست در دنیای موبایل . هرگز نو آور نبوده .فقط ابتدا باقیمت پایین خودش رو شناسوند در بین افرادی که از پس خرید گوشی هوشمند بر نمیومدن بعدش با تقلید و کپی کاری و مدلهای رنگارنگ خودش رو تحمیل کرد

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

      یکم دیدگاه تندیه... این ویدیو حاصل تحقیق یه گروه، یه سری محقق یا چند نفر علاقه‌مند نیست! این یه ویدیو مبنی بر گوشی‌هایی هست که مسیر امروزی شدن گوشی‌ها رو باعث شدن. صرفا همه گوشی‌ها رو شامل نمیشه و همه گوشی‌هایی که ازشون اسم برده شد، گوشیای خوبی نبودن! یکم بیشتر به ویدیو توجه کنین، منظورم رو میفهمین.

      • Sadra.Z
        Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

        ویدیو پر بود از گوشیایی که صرفا به خاطر یه قابلیت نمایش داده شدن. نمیشه نتیجه‌گیری کلی کرد!

      • آریا
        آریا | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

        ویدیو درمورد گوشی های تاثیر گذار بود که باعث شدن اندروید به گستردگی و قدرت امروز باشه. و واقعیت اینه که هواوی هیچ تاثیری نداشته. فقط با لایکا قرارداد بست تا کیفیت دوربین گوشیهاش برسه به سامسونگ و اپل . کار خاص دیگری نکرده که بگیم اولین باز هواوی این نوآوری رو انجام دادو تاریخ ساز شد

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    یاد ایامی که دل‌ها بود لبریز از امید/آن عوان هم عمر بود، این هم عوان است ای پری... روز به روز پیشرفت و بلندپروازی و هر قدم، نزدیک شدن بیشتری بود به تحقق رویایی که استفاده کاربر رو راحت‌تر و تجربه‌ش رو لذت‌بخش‌تر میکرد! متاسفم که دیگه اوج خواست، با اینکه جا برای مانور زیاده، شده نمایشگر تاشو! درسته که طرفدارایذخاص خودش رو داره و منم بهشون احترام میزارم؛ ولی نه کاربردیه، نه زیبا و نه واسه کسی مثل من، رویایی!

  • armin.falahati
    armin.falahati | ۲۲ آذر ۱۳۹۹

    موقعی که من گوشی نوکیا C7 خریدم چند ماه بعدش داداشم s2 خرید. اول فکر میکردم گوشی خودم بهتره ولی کم کم به شک افتادم که احتمالا اندروید بهتره? یادش بخیر

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.