ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید سامسونگ موبایل تاشو صدفی با لولای بدون درز را توصیف می‌کند

سامسونگ پتنت جدیدی برای یک موبایل تاشو ثبت کرده که در وضعیت بسته هیچ درزی بین دو نیمه نمایشگر آن ایجاد نمی‌شود. بر اساس گزارش LetsGoDigital، سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۰ پتنت جدیدی با عنوان «دیوایس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

سامسونگ پتنت جدیدی برای یک موبایل تاشو ثبت کرده که در وضعیت بسته هیچ درزی بین دو نیمه نمایشگر آن ایجاد نمی‌شود.

بر اساس گزارش LetsGoDigital، سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۰ پتنت جدیدی با عنوان «دیوایس برقی تاشو» در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسانده که جزئیات آن پس از تأیید شدن به تازگی منتشر شده است. این پتنت موبایلی تاشو با طراحی صدفی (Clamshell) را توصیف می‌کند که از لحاظ ظاهری شبیه گلکسی زد فلیپ و زد فلیپ 5G بوده اما از نمایشگر خارجی بزرگ‌تر، دوربین‌های بیشتر و البته لولای بهتر برخوردار است.

نمایشگر بیرونی این مدل همانند موتورولا ریزر 5G در وسط پنل قرار گرفته و ار لحاظ ابعاد با نمایشگر خارجی و بسیار کوچک گلکسی زد فلیپ قابل مقایسه نیست. بالای نمایشگر بیرونی ماژول دوربین سه‌گانه مجهز به فلش LED در آرایش افقی قرار گرفته که نسبت به دوربین دوگانه گلکسی Z فلیپ پیشرفته داشته است.

نکته جالب اینکه خبری از حفره روی نمایشگر اصلی نیست و دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به تشخیص چهره احتمالاً درون حاشیه بالایی نمایشگر قرار گرفته‌اند. اما جالب‌ترین ویژگی این مدل، بهره مندی از لولای جدید است که نه تنها از قابلیت Flex Mode پشتیبانی می‌کند، بلکه حین بسته بودن هیچ درزی بین دو نیمه نمایشگر به وجود نمی‌آورد.

سامسونگ یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ثبت پتنت‌های نوآورانه برای موبایل‌های تاشو بوده و پیشتر پتنت گوشی تاشو با دوربین پاپ آپ و موبایل کشویی با دو نمایشگر را به ثبت رسانده است. این سازنده کره‌ای یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده موبایل‌های تاشو در دنیاست و بر اساس گزارش شرکت Display Supply Chain Consultants، گلکسی Z فلیپ تا اواسط تیر ماه امسال پرفروش‌ترین موبایل تاشو در جهان بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۲۳ آذر ۱۳۹۹

    تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود
    این گوشی تاشو حالا حالاها کار داره

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

      من مبگم کاش اصلا بیخیالش بشن! کلی زمینه واسه پیشرفت هست... باتری، رم، رزولوشن... اصلا میخوان یه چیز جدید ابداع کنن، برن سراغ معضلات و کمبودها! چرا گیر دادن به اینجور مسائل لوکس و لاکچری!؟ کجان استیو جابز ها و بیل گیتس ها و فردیناند پورشه ها!؟

    • مهرداد دماوندی رادمنش
      مهرداد دماوندی رادمنش | ۲ دی ۱۳۹۹

      زر نزن بابا منگل ?

مطالب پیشنهادی