ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک انگستروم؛ از پیشگامان گیمینگ ویندوز و بنیانگذار DirectX در 55 سالگی درگذشت

دنیای گیمینگ یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار و البته نسبتا گمنام خود را از دست داد. به گزارش «وال استریت ژورنال» یازدهم آذرماه «اریک انگستروم» یکی از مهندسان مایکروسافت در سن 55 سالگی بر اثر عوارض ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

دنیای گیمینگ یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار و البته نسبتا گمنام خود را از دست داد. به گزارش «وال استریت ژورنال» یازدهم آذرماه «اریک انگستروم» یکی از مهندسان مایکروسافت در سن 55 سالگی بر اثر عوارض ناشی از جراحت درگذشت. وی به همراه «الکس سنت جان» و «کریگ آیزلر» نقشی مهمی در توسعه «دایرکت ایکس» داشتند.

اواخر سال 1994، مایکروسافت سخت در تلاش بود سیستم عامل ویندوز 95 را عرضه کند. در همین دوره زمانی به پیشنهاد سنت جان، دو کارمند دیگر کارمند مایکروسافت یعنی کریگ‌آیزلر و اریک انگستروم‌ روی توسعه پلتفرم جدیدی کار می‌کردند.

این سه کارمند مایکروسافت به این نتیجه رسیده بودند که برنامه نویسان به سیستم عامل DOS، توجه بیشتری نشان می‌دهند. از نظر آنها در سیستم عامل DOS آزادی عمل بیشتری داشتند و همه چیز به خوبی پیش می‌رفت. درنهایت این سه نفر توانستند با کمک یکدیگر راهکاری جدید تحت عنوان پلتفرم دایرکت ایکس معرفی کنند.

با وجودی که مدت زمانی طول کشید؛ اما درنهایت دایرکت ایکس، ویندوز را به پلتفرم اصلی بازی‌های رایانه‌ای تبدیل کرد. به علاوه به مایکروسافت برای پایه‌گذاری ایکس‌باکس و حتی نسخه‌های ویندوز CE برای سگا دریم کست کمک کرد.

البته این تنها فعالیت انگستروم نبود. وی در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز حضور فعالی داشت و استارتاپ «Wildseed» را راه‌اندازی کرد تا از این طریق حضوری پررنگ در صنعت موبایل نیز داشته باشد. استارتاپ وی در زمینه توسعه ویندوز موبایل و سرویس‌های آنلاین مایکروسافت همکاری می‌کرد و به موفقیت‌های خوبی رسیده بود.

بی‌شک، ماندگارترین تاثیر حضور وی در توسعه پلتفرم دایرکت ایکس در صنعت گیمینگ هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. وی مبنا و اساس بسیاری از بازی‌ها را در ویندوز 10 و سری ایکس باکش پایه‌گذاری کرده است و احتمالا برای سال‌های آینده نیز همچنان نامش همچنان زنده خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    فاتحته مع صلوات

  • hasan imani
    hasan imani | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    روحت شاد داداش

  • دانیال
    دانیال | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    خدا بیا مرزتش

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    اگه فقط بخوایم براساس کارنامه این آدم، از مرگش ناراحت بشیم، باید بگم کل بازی‌هایی که تا حالا روی pc انجام شده، مدیون این آدم و دوستاشه! directX فراموش‌نشدنیه! خدا بیامرزتش!

مطالب پیشنهادی