ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرو آزمایش واکسن کرونا چینی را به خاطر بروز مشکلات جدی در یکی از داوطلبان متوقف کرد

وزارت بهداشت پرو آزمایش واکسن کرونای چینی سینوفارم را به خاطر بروز مشکلات نورولوژیک در یکی از شرکت کنندگان موقتاً متوقف کرد. وزارت بهداشت پرو اعلام کرد آزمایش واکسن کرونا چینی سینوفارم را که با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

وزارت بهداشت پرو آزمایش واکسن کرونای چینی سینوفارم را به خاطر بروز مشکلات نورولوژیک در یکی از شرکت کنندگان موقتاً متوقف کرد.

وزارت بهداشت پرو اعلام کرد آزمایش واکسن کرونا چینی سینوفارم را که با حضور ۱۲ هزار نفر داوطلب در حال انجام شدن بود، به دلیل دچار شدن یکی از داوطلبان به «اتفاقی بسیار جدی» موقتاً به حالت تعلیق درآورده است. این آزمایش قرار بود در روزهای آتی به پایان برسد.

یکی از محققان دانشگاه «کایتانو هردیا» (Cayetano Heredia) در «لیما» پایتخت پرو که آزمایش‌ها در آنجا در حال انجام است، گفت که یکی از داوطلبان دچار مشکلات مربوط به سیستم اعصاب شد و به سختی می‌توانست پاهایش را حرکت دهد. محقق مورد بحث می‌گوید این مشکل احتمالاً به واکسن ربطی ندارد، اما برای مطمئن شدن به تحقیقات بیشتر نیاز است.

امارت متحده عربی هفته گذشته اثربخشی واکسن کرونای سینوفارم را در کارآزمایی‌های بالینی فاز سوم ۸۶ درصد اعلام کرد. این واکسن در آرژانتین، بحرین، مصر، اندونزی، اردن، مراکش و روسیه نیز در حال آزمایش شدن است و تاکنون نزدیک به یک میلیون نفر در چین از جمله مقامات دولتی، دانش آموزان و کارگرانی که راهی کشورهای دیگر هستند آن را دریافت کرده‌اند.

پرو ۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد و آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این کشور بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است. پرو با فایزر نیز برای خرید حدود ۹.۹ میلیون دوز واکسن قرارداد امضا کرده و مقامات آن امیدوارند اولین محموله از واکسن‌ها آوریل یا مارس ۲۰۲۱ به این کشور تحویل داده شوند.

پرو همچنین در طرحی به نام Covax که توسط سازمان بهداشت جهانی پشتیبانی می‌شود، واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد. سازمان جهانی بهداشت می‌خواهد از طریق این طرح حدود ۲ میلیارد واکسن کرونا را تا پایان سال ۲۰۲۱ در اختیار کشورهای فقیر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی