ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری Self-Clean در لوازم خانگی چگونه کار می‌کند؟

یکی از محصولات پرکاربرد در هر آشپزخانه اجاق گاز است؛ بنابراین اگر قصد خرید اجاق گاز دارید، باید به نکات مهمی در هنگام انتخاب آن توجه داشته باشید تا محصولی با بیشترین کارایی و کیفیت ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

یکی از محصولات پرکاربرد در هر آشپزخانه اجاق گاز است؛ بنابراین اگر قصد خرید اجاق گاز دارید، باید به نکات مهمی در هنگام انتخاب آن توجه داشته باشید تا محصولی با بیشترین کارایی و کیفیت خریداری کنید.

اگر تا کنون غذایی را در فر پخته باشید، به خوبی می‌دانید بعضی اوقات ذرات غذا چگونه به هر سمت پرتاب شده و سطح داخلی فر را کثیف می‌کنند. این موضوع در هنگام پختن کیک‌ها یا درست کردن لازانیا بیشتر به چشم می‌آید. در این مواقع چه کاری انجام داده‌اید؟ احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد بعد از هر پخت و پز اقدام به تمیز کردن اجاق گاز یا فر خود کرده‌اید و ساعت‌ها برای این کار زمان گذاشته‌اید. گاهی اوقات حتی ممکن است که برخی از لکه‌های سرسخت شما را کلافه کنند و باعث شوند از این موضوع شکایت کنید.

اگر تابحال فکر می‌کردید که باید تنها با دست اجاق گاز خود را تمیز کنید و یا از مواد شیمیایی آن را تمیز کنید (که به خاطر مسائل بهداشتی اصلا توصیه نمی‌شود)، زمان آن رسیده که با قابلیت Self Clean آشنا شوید. سلف کلین، یک امکان ویژه برای اجاق گازهاست که می‌تواند نظافت را تا حدی باورنکردنی برایتان آسان کند. در ادامه مطلب این قابلیت را به خوبی شرح  داده‌ایم.

SELF CLEAN چیست و اولین بار چگونه از آن استفاده شد؟

حدود 60 سال پیش یعنی در سال 1963 شرکت جنرال الکتریک برای اولین بار قابلیتی را به اجاق گازهای خود اضافه کرد که این روزها از آن به عنوان سلف کلین یاد می‌شود. سلف کلین در واقع نوعی پوشش پرزدار یا به عبارتی لعاب محافظ است و به صاحبان اجاق گازهای امروزی کمک می‌کند بعد از پخت و پز، با فشار یک دکمه ذرات چربی و غذا اشباع شده را از دیوار فر جدا کرده و تنها با یک دستمال ساده آن‌ها را پاکسازی کنند.

شیوه عملکرد سلف کلین به چه صورت است؟

شیوه و طرز کار این ویژگی بسیار کاربردی در اجاق گاز به این شکل است که تمامی ذرات چربی و غذای باقی مانده بر روی دیوار فر را با کمک دمای 500 درجه سانتی گراد تبدیل به خاکستر می‌کند تا شما به راحتی و با یک دستمال تمیز مرطوب قادر به تمیزکردن آن باشید.

البته مدت زمان سلف کلین در اجاق گازهای مختلف است و چیزی در حدود 2 یا 4 ساعت برای این فرآیند زمان در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که دکمه سلف کلین را فشار می‌دهید، ابتدا اجاق گاز در فر را قفل می‌کند، سپس با خاموش کردن اتوماتیک تمامی قابلیت‌ها، مرحله افزایش دما را شروع می‌کند.

پس از پایان ای مرحله شما قادر به باز کردن درب فر خواهید بود. البته توصیه می‌شود که ابتدا منتظر بمانید تا فر سرد شود، سپس با یک دستمال مرطوب تمیز دیواره آن را برای پخت و پز بعدی تمیز کنید. از مزایای این سیستم عدم نیاز به استفاده از هرگونه ماده شوینده، پاک کننده ذرات چربی و … است.

شیوه‌های مختلف انجام سلف کلین در اجاق گازهای مختلف

برای استفاده از این روش دو راه بیشتر پیش روی شما نیست. این راه حل‌ها شامل استفاده از سلف کلین با دمای بالا یا سلف کلین بخار است و هر دو کمک می‌کنند، یک فر تمیز و بدون چربی داشته باشید. شما باید باتوجه به نوع سلف کلین اجاق گاز خود، نحوه تمیزکاری فر بعد از مرحله سلف کلین را انتخاب کنید.

برای استفاده بهتر از این ویژگی در فرهای مختلف، بهتر است که نکات زیر را مدنظر قرار بدهید:

  • لامپ فر باید در هنگام سلف کلین خاموش باشد.
  • تهویه آشپزخانه را در هنگام انجام این فرآیند روشن بگذارید.
  • در هنگام استفاده از این فرآیند، حیوان خانگی و یا پرنده خود را از اجاق دور نگهدارید.
  • قفسه‌های داخل فر را قبل از این فرآیند از داخل اجاق خارج کنید چرا که به واسطه دمای بالا، ممکن است که دچار تغییر رنگ شوند
  • و …

اجاق گاز ایرانی مجهز به سلف کلین

اگر به دنبال خرید اجاق گازی با این ویژگی هستید، توصیه ما خریداری اجاق گاز اسنوا است. اسنوا به عنوان پرچم دار لوازم خانگی در ایران و خاورمیانه با بومی سازی لوازم خانگی توانسته به عنوان پیشران صنعت در این زمینه شناخته شده و محصولاتی با کیفیت و تکنولوژی‌های روز دنیا عرضه کند.

در فرایند تولید اجاق گازهای اسنوا این ویژگی و قابلیت به آن‌ها اضافه شده‌ تا شما بتوانید به راحتی فر خود را با یک دکمه، سلف کلین کنید. آیا تابحال از اجاق گازهای اسنوا و یا دیگر محصولات این برند استفاده کرده‌اید؟ چه نظری در رابطه با امکانات محصولات این شرکت دارید؟ در بخش نظرات، می‌توانید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

این مقاله در همکاری با شرکت اسنوا تهیه و در دیجیاتو منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    بهتر بود می نوشتید واحد تبلیغات

مطالب پیشنهادی