ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه گلکسی S21 پلاس با آیفون ۱۲ پرو [تماشا کنید]

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات درباره گوشی‌های سری گلکسی S21 هستیم و در گذشته ویدیوی نگاه نزدیک گلکسی S21 پلاس فاش شده بود. حالا این گوشی هوشمند سامسونگ در ویدیویی با آیفون ۱۲ پرو ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۸

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات درباره گوشی‌های سری گلکسی S21 هستیم و در گذشته ویدیوی نگاه نزدیک گلکسی S21 پلاس فاش شده بود. حالا این گوشی هوشمند سامسونگ در ویدیویی با آیفون ۱۲ پرو مقایسه شده است.

ویدیوی جدید ویژگی‌های زیادی از پرچمدار آینده سامسونگ را مشخص نمی‌کند، اما می‌توانیم به تفاوت ابعاد آن با آیفون ۱۲ پرو و همچنین برآمدگی دوربین این محصولات پی ببریم. ابعاد ماژول دوربین اصلی گوشی سامسونگ بسیار کوچکتر از ماژول دوربین آیفون ۱۲ پرو است، البته ابعاد خود دوربین‌ها یکسان به نظر می‌رسد.

آیفون ۱۲ پرو و گلکسی S21 پلاس هر دو از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند و تفاوت اصلی مربوط به قابلیت زوم آن‌ها می‌شود. اپل در گوشی خود از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر استفاده کرده، در حالی که طبق شایعات پرچمدار سامسونگ از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۱.۱ برابر و زوم هیبریدی ۳ برابر بهره می‌برد.

آیفون ۱۲ پرو از برش بالای نمایشگر مشابه با آیفون X بهره می‌برد و سامسونگ نیز یک حفره در مرکز بخش بالایی صفحه نمایش برای میزبانی دوربین سلفی قرار می‌دهد. این حفره ابعاد کوچکی دارد و در اطراف نمایشگر هم شاهد حاشیه‌های بسیار باریکی هستیم.

با توجه به تفاوت میان نسبت تصویر این دو پرچمدار، کار با گلکسی S21 پلاس راحت‌تر به نظر می‌رسد. در حالی که اپل با معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به سراغ لبه‌های تخت رفت، سامسونگ در پرچمدارهای آینده خود از لبه‌های گرد استفاده می‌کند.

گلکسی S21 پلاس

آیفون ۱۲ پرو به چیپست A14 Bionic مجهز شده و گلکسی S21 پلاس با توجه به بازار هدف با چیپ اگزینوس ۲۱۰۰ یا اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی خواهد شد. این دو دستگاه به صورت پیش فرض از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. آیفون ۱۲ پرو به ۶ گیگابایت رم مجهز شده و نماینده سامسونگ دارای ۸ گیگابایت رم خواهد بود.

طبق شایعات یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ میان این محصولات، ظرفیت باتری خواهد بود. آیفون ۱۲ پرو از یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و انتظار می‌رود گلکسی S21 پلاس با باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی از راه برسد. در گذشته تیزر رسمی گوشی‌های سری گلکسی S21 فاش شده بود و احتمالا در تاریخ ۲۵ دی ماه با آن‌ها ملاقات خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali.m.p
    Ali.m.p | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    همه می دونن ک سامسونگ دیگه مثل سال های قبل اون ابهت رو نداره .درسته که تو صدر جدول فروش اسمارت فون هاست ولی در عمل واقعا تکراری شده.من ک همه جوره محصولات اپل رو ترجیح میدم

    • مهرداد دماوندی رادمنش
      مهرداد دماوندی رادمنش | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

      Zer nazan Baba ?

    • ماهان
      ماهان | ۱۳ دی ۱۳۹۹

      تو که اپل دوست داری دیگه چرت نگو برو پی کارت به سامسونگ هم کار نداشته باش

مطالب پیشنهادی