ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موج مهاجرت غول‌های فناوری از کالیفرنیا؛ بعد از تسلا و HP نوبت به اوراکل رسید

چند روز پیش بود که ایلان ماسک در مصاحبه‌ای از مهاجرت تسلا به تگزاس خبر داد و اچ‌پی اینترپرایز (HPE) هم پیش از باارزش‌ترین سازنده خودرو خبر مهاجرت به تگزاس را اعلام کرد. حالا نوبت به اوراکل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

چند روز پیش بود که ایلان ماسک در مصاحبه‌ای از مهاجرت تسلا به تگزاس خبر داد و اچ‌پی اینترپرایز (HPE) هم پیش از باارزش‌ترین سازنده خودرو خبر مهاجرت به تگزاس را اعلام کرد. حالا نوبت به اوراکل رسیده تا مقر خود را به تگزاس منتقل کند.

اوراکل رسما تایید کرده مقر خود را همراه با «انعطاف‌پذیری بیشتر در سیاست مکان کاری کارکنان» از «ردوود شورز» کالیفرنیا به «آستین» در تگزاس منتقل خواهد کرد. با این وجود همچنان یک دفتر در ردوود نگه می‌دارد. به اعتقاد این کمپانی غول‌پیکر، چنین اقدامی باعث رشد آن می‌شود و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتری برای محل کار و همچنین نحوه کار برای پرسنل به ارمغان می‌آورد.

سخنگوی اوراکل اطلاعاتی بیشتری درباره این اقدام منتشر نکرده، اما گفته شمار بالایی از کارکنان می‌توانند محل کار خود را انتخاب کنند یا اینکه به صورت پاره وقت یا تمام وقت همچنان به دورکاری و کار از خانه ادامه دهند.

اچ‌پی و اوراکل اولین کمپانی‌های فناوری بزرگی نیستند که می‌خواهند به تگزاس مهاجرت کنند. اواخر سال گذشته میلادی شرکت «Charles Schwab» از مهاجرت به تگزاس خبر داد. شرکت‌های دیگری مانند اپل و گوگل هم حضور خود در این ایالت را گسترش داده‌اند.

اوراکل

اپل در سال ۲۰۱۸ از ساخت یک محوطه ۱ میلیارد دلاری در آستین خبر داد و همچنین گوگل که اولین دفتر خود در آستین را نزدیک به ۱۳ سال پیش افتتاح کرد، اعلام کرد در حال اجاره فضای بیشتری در این شهر است.

تگزاس یک منطقه مقرون به صرفه‌تر برای زندگی است و هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار در آن کمتر از سیلیکون ولی است. علاوه بر این موارد، رقابت کمتری برای جذب استعداد در این منطقه وجود دارد. یکی دیگر از تفاوت‌ها، مدیریت ایالت‌های کالیفرنیا و تگزاس است. کالیفرنیا توسط دموکرات‌ها رهبری می‌شود، در حالی که تگزاس در اختیار جمهوری‌خواهان قرار دارد.

در حالی که برخی از بزرگترین شرکت‌ها در حال مهاجرت به تگزاس هستند، تعداد دیگری از آن‌ها به یک ایالت جمهوری‌خواه دیگر یعنی فلوریدا می‌روند. این ایالت هم مانند تگزاس مالیات ایالتی دریافت نمی‌کند.

باید منتظر ماند و دید شرکت‌های بیشتری حاضر به ترک کالیفرنیا و مهاجرت به ایالت‌های تگزاس و فلوریدا خواهند بود یا خیر. شاید روزی برسد که مقر هیچ شرکت فناوری مطرحی در سیلیکون ولی وجود نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    الان همه میرن تگزاس زمین و خونه ها رو میخرن که بعد به کارکنان اوراکل گرونتر بفروشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی