ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت هزاران گوشی آیفون از کارخانه ویسترون هند در جریان اعتراضات

به دنبال اعتراضات گسترده کارگران کارخانه مونتاژ گوشی آیفون ویسترون در جنوب هند، صدها نفر دستگیر و هزاران دستگاه گوشی آیفون به سرقت رفت. براساس گزارش‌های منتشر شده، کارگران ناراضی این کارخانه پس از گذشت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

به دنبال اعتراضات گسترده کارگران کارخانه مونتاژ گوشی آیفون ویسترون در جنوب هند، صدها نفر دستگیر و هزاران دستگاه گوشی آیفون به سرقت رفت.

براساس گزارش‌های منتشر شده، کارگران ناراضی این کارخانه پس از گذشت ماه‌ها کار سخت و طاقت فرسا، حقوق و دستمزدی دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که مدیریت کارخانه آنها را مجبور می‌کند اضافه کاری هم داشته باشند.

به صورت کلی کارگران ویسترون نسبت به حقوق و مزایای شغلی رضایت خاطر ندارند و بارها به این موضوع اعتراض کرده‌اند؛ اما این بار عدم پرداخت‌ها باعث شد که دست به اعتراض شدیدتری بزنند. معترضین شیشه‌های کارخانه در حومه بنگلور را شکستند و دوربین‌های مداربسته را از کار انداختند و شرایط متشنجی ایجاد کردند.

پلیس محلی بعد از حضور در محل اعلام کرد که وضعیت تحت کنترل است و صدها نفر در جریان این اعتراض بازداشت شدند. ظاهرا تیم‌های ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده‌اند. براساس اعلام پلیس محلی در پی این اعتراض، هیچ کسی آسیب جدید ندیده است.

سخنگوی دفتر مرکزی کارخانه ویسترون در تایوان اعلام کرد که در این اعتراضات، افرادی با هویت نامعلوم نیز حضور داشته‌اند که بدون مجوز وارد کارخانه شده و به خطوط تولید آسیب وارد کرده‌اند. سخنگوی دفتر مرکزی کارخانه در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که براساس قوانین کار، به اعتراض کارگران رسیدگی خواهد شد و در سریع‌ترین زمان ممکن، کارخانه در شرایط عادی به کار خود ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد اعتراض کارگران در هند موضوعی شایع است و عموما دلیل آن پایین بودن حقوق و فقدان مزایای شغلی مطرح می‌شود.

اپل از سال 2017 تولید آیفون را در هند آغاز کرده است. نخستین گوشی آیفون که در هند مونتاژ شد، آیفون SE و سپس آیفون 6S بود. ویسترون یکی از نخستین کارخانه‌های مونتاژ آیفون در هند است. در طی چند سال اخیر، کارخانه‌های فاکسکان و پگاترون نیز خطوط تولید آیفون را در این کشور راه‌اندازی کردند.  در حال حاضر حدود 15000 کارگر در کارخانه ویسترون مشغول فعالیت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    چهار ماه شندرغار حق کارگر رو ندادن بعد میگن کار آدمهای مجهول و مشکوکه! همه جا آسمون یکرنگه انگار

    • digiato ac2545875
      digiato ac2545875 | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

      آره دیگه گرون ترین گوشی جهانو تولید کنی ، ادعات گوش زمین و آسمونو کر کنه ول ی برای این موفقیت مثه زالو از خون کارگر بنوشی.

مطالب پیشنهادی