ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

نسل جدید پورشه 911 GT3 کاپ معرفی شد؛ راکتی زمینی برای حکمرانی در مسابقات اتومبیلرانی

پورشه از نسخه کاپ (Cup) سوپر اتومبیل خیابانی 911 GT3 رونمایی کرد. این خودرو که عنوان پرفروش‌ترین خودروی مسابقه‌ای دنیا را در اختیار دارد، این بار با مشخصات و خصوصیات بهتری وارد میدان شده تا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

پورشه از نسخه کاپ (Cup) سوپر اتومبیل خیابانی 911 GT3 رونمایی کرد. این خودرو که عنوان پرفروش‌ترین خودروی مسابقه‌ای دنیا را در اختیار دارد، این بار با مشخصات و خصوصیات بهتری وارد میدان شده تا بیش از پیش عرصه را بر رقبا تنگ کند.

جنگنده زمینی پورشه علاوه‌بر مسابقات Porsche Mobil 1 Supercup مجوز حضور در مسابقه Carrera Cups را نیز خواهد داشت. شاید بدانید این سری در آلمان، فرانسه، آسیا، بنلوکس و آمریکای شمالی برگزار می‎شود.

با آنکه نیروبخش نسل جدید پورشه 911 GT3 کاپ همان موتور 4 لیتری شش سیلندر تخت قبلی است، ولی به لطف بازنگری‌های اعمال شده، خروجی آن ارتقا پیدا کرده و از 485 به 510 اسب بخار افزایش یافته است. البته این خروجی در صورتی بدست می‌آید که باک خودرو با سوخت سنتتیک پر شود.

استفاده از سوخت سنتتیک به معنای کاهش میزان آلایندگی است

خبر خوش برای طرفداران پورشه 911 GT3 کاپ اینکه سیستم اگزوز این اتومبیل مسابقه‌ای نیز از نسل قبلی به امانت گرفته شده، از این رو غرش‌های آن حین حرکت همچون قبل مهیب خواهد بود.

در کنار قدرت بیشتر، نسل جدید پورشه 911 GT3 کاپ از نظر ایرودینامیک نیز در وضعیت بهتری قرار دارد. برای اولین بار، این خودرو بر مبنای بدنه عریض‌تر 911 توربو تولید شده و عرض محور عقب آن با 28 میلی‌متر رشد، به 1,902 میلی‌متر رسیده است. وضعیت در محور جلو نیز به همین شکل بوده و عرض این محور اینک 1,920 میلی‌متر است.

افزایش عرض محورها، امکان بهره‌گیری از رینگ‌هایی با پهنای 12 اینچ در جلو و رینگ‌هایی با پهنای 13 اینچ در محور عقب را فراهم کرده است. این رینگ‌ها در مسابقات GT به یک استاندارد تبدیل شده و توازن خوبی را بین هندلینگ و سایر فاکتورها ایجاد می‌کنند.

مهندسان پورشه در داخل کابین 911 GT3 کاپ جدید نیز بازنگری کرده و در طراحی قسمت‌های مختلف و همچنین ارگونومی از برادر بزرگ‌تر یعنی GT3 R الهام گرفته‌اند. نمایشگر بزرگ و رنگی، کنترلرهای نورانی و فرمان جدید که جنسی از پلاستیک تقویت‌شده با فیبرکربن دارد، از جمله مشخصات کابین این نسل از پورشه 911 GT3 کاپ هستند.

کابین 911 GT3 کاپ طوری طراحی شده که راننده با ورود به آن احساس خاصی داشته باشد

خودروساز آلمانی تمام سعی خود را کرده که 911 GT3 کاپ جدید کمترین هزینه ممکن را به تیم‌ها تحمیل کند. یان فلدمن (Jan Feldmann) مدیر پروژه 911 GT3 کاپ این خودرو را بهترین مدل کاپ تولید شده توسط پورشه تا به این تاریخ توصیف کرده است.

آنطور که کمپانی پورشه اعلام کرده، 911 GT3 کاپ جدید از فوریه 2021 به تیم‌های خریدار تحویل داده خواهد شد تا امکان حضور در مسابقات فصل آتی را داشته باشد. برای خرید این خودروی مسابقه‌ای زیبا و جذاب باید 225,000 یورو (معادل تقریبا 273 هزار دلار) پرداخت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afg
    afg | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    ??????

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    به عنوان یه فن پورشه، خیلی حال کردم؛ ممنون! ولی کاش یکم اعداد و ارقام بیشتری هم میگفتین؛ گشتاور، شتاب...

مطالب پیشنهادی