ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۷ نکته برای ثبت تایم‌لپس‌های چشم نواز

تصویربرداری تایم لپس یکی از راه‌های جالب برای ثبت حرکت است و اکثر مواقع با نتایج خارق‌العاده‌ای مواجه می‌شویم. ابرهای در حال حرکت، تغییرات نور و سایه‌ها، جاری شدن آب و موارد دیگر سوژه‌های مناسبی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

تصویربرداری تایم لپس یکی از راه‌های جالب برای ثبت حرکت است و اکثر مواقع با نتایج خارق‌العاده‌ای مواجه می‌شویم. ابرهای در حال حرکت، تغییرات نور و سایه‌ها، جاری شدن آب و موارد دیگر سوژه‌های مناسبی برای تصاویر تایم لپس هستند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۷ نکته برای ثبت تصاویر تایم لپس باکیفیت آشنا کنیم.

تصویربرداری تایم لپس در حقیقت عکاسی از سوژه‌ای به صورت مداوم در یک بازه زمانی مشخص است که توسط آن‌ها یک ویدیو ساخته می‌شود. در این حالت از گذر زمان یک فیلم با سرعت بالا ساخته می‌شود. در حالی که ساخت یک تایم لپس شاید پیچیده به نظر می‌رسد، می‌توانید با رعایت چندین نکته یک اثر بی‌نظیر ثبت کنید.

تایم لپس

برای ثبت تصاویر تایم لپس با کیفیت بالا به ۷ نکته زیر توجه کنید:

از حالت خودکار استفاده نکنید

با تغییر سوژه، همه چیز باید در دوربین ثابت باقی بماند. پیش از اینکه شروع به عکاسی کنید، دوربین را روی حالت دستی قرار دهید که شامل ISO، سرعت شاتر، دیافراگم و تراز سفیدی می‌شود. اگر تا به امروز در حالت دستی عکاسی نکرده‌اید، همیشه می‌توانید در حالت‌های تقدم دیافراگم یا تقدم شاتر عکاسی کنید و سپس از تنظیمات یکسان در حالت دستی بهره ببرید.

به صورت دستی فوکوس کنید

قبل از شروع به عکاسی از فوکوس خودکار استفاده کنید و سپس آن را به فوکوس دستی تغییر دهید. اگر از فوکوس خودکار استفاده کنید، شارژ باتری زودتر تمام می‌شود و همچنین با اشکالاتی در نتیجه نهایی مواجه خواهید شد.

با رزولوشن پایین عکاسی کنید

اگر به یک سفر طولانی می‌روید، مسلما با مشکلاتی در زمینه شارژدهی و همچنین فضای ذخیره‌سازی مواجه خواهید شد. به همین دلیل حتما نباید با بالاترین رزولوشن دوربین شروع به ساخت ویدیوی تایم لپس کنید و می‌توانید رزولوشن را برای اشغال فضای کمتر، کاهش دهید.

حرکات را پیش‌بینی کنید

حرکات سوژه خود را در دقایق یا ساعت‌های آینده پیش‌بینی کنید تا تغییرات آن در فریم شما قرار بگیرد و هیچ لحظه‌ای را از دست ندهید.

خلاقیت داشته باشید

در حالی که اینتروالومتر (ابزاری برای ثبت تصاویر در فواصل زمانی گسترده) یک وسیله ضروری برای تصویربرداری تایم لپس است، بجای آن می‌توانید از یک شاتر از راه دور برای ثبت تصاویر به صورت دستی در بازه‌های زمانی مشخص استفاده کنید. اینکار خسته‌کننده خواهد بود، اما روی کیفیت اثر شما تاثیر مثبت خواهد داشت. با استفاده از شاتر می‌توانید از لرزش‌های کوچک هم جلوگیری کنید.

آهنگ اهمیت بالایی دارد

حالا که تمام تصاویر را گرفته‌اید و ویدیوی شما آماده است، کمبود چیزی را حس خواهید کرد. همانطور که تصاویر برای چشم‌ها جذاب هستند، آهنگ هم برای گوش‌ها اهمیت بالایی دارند و همراه یکدیگر تاثیر زیادی روی مخاطب می‌گذارند. بنابراین به دنبال یک آهنگ پس زمینه مناسب باشید.

تمرین کنید

در نهایت برای ثبت تایم لپس‌های باکیفیت تمرین کنید. با خلق چندین تایم لپس می‌توانید تصاویر شفاف‌تری بگیرید و همچنین به فاصله زمانی مناسب میان آن‌ها هم پی ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی