ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه راکت جدید Angara A5 را برای دومین بار آزمایش کرد [تماشا کنید]

روسیه راکت فضایی جدید و کلاس سنگین خود به نام Angara A5 را پس از شش سال برای دومین بار آزمایش کرد. سازمان فضایی فدرال روسیه موسوم به «روسکوسموس» از پرتاب موفق نسل بعد راکت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

روسیه راکت فضایی جدید و کلاس سنگین خود به نام Angara A5 را پس از شش سال برای دومین بار آزمایش کرد.

سازمان فضایی فدرال روسیه موسوم به «روسکوسموس» از پرتاب موفق نسل بعد راکت فضایی کلاس سنگین Angara A5 روز دوشنبه ساعت ۰۹:۲۰ به وقت ایران از پایگاه فضایی Plesetsk در شمال روسیه خبر داد. ۱۲ دقیقه و ۲۸ ثانیه پس از پرتاب قسمت مداری شامل مرحله بالایی و محموله آزمایشی با موفقیت از مرحله سوم راکت جدا شدند.

راکت Angara A5 درست شش سال قبل (دسامبر ۲۰۱۴) اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و یک محموله آزمایشی ۲ تنی را با موفقیت در مدار زمین‌آهنگ (Geosynchronous orbit) مستقر کرد. روسکوسموس در بیانیه خود به سازگاری بیشتر راکت‌های سری Angara با محیط زیست اشاره می‌کند: «راکت‌های خانواده Angara از سوخت‌های بسیار سمی و با میزان انتشار آلایندگی بالا استفاده نکرده و به طور قابل توجهی ایمنی محیطی را در مناطق نزدیک به سکوی پرتاب و مناطق سقوط مرحله‌های راکت افزایش می‌دهند.»

روسیه پس از آماده شدن راکت Angara A5 می‌تواند ماهواره‌های مدار زمین‌آهنگ را از خاک خود و با استفاده از سوخت‌های پاک‌تر به فضا پرتاب کند. این قبیل ماهواره‌ها در حال حاضر از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان توسط راکت «پروتون» به فضا پرتاب می‌شوند که از سوخت سمی و بسیار سرطان‌زا «هیدرازین» استفاده می‌کند.

دومین پرواز آزمایشی راکت Angara A5 قرار بود سال ۲۰۱۶ انجام شود اما مشکلات پی‌درپی در فرآیند توسعه و تأخیر پیمانکاران در تحویل قطعات در موعد مقرر، پرواز را ۴ سال دیگر به تأخیر انداخت. همچنین این راکت قرار بود یک محموله عملیاتی را به فضا ببرد، اما آژانس فضایی روسیه به دلیل نامعین بودن تاریخ پرتاب تصمیم گرفت این راکت در دومین پرواز خود نیز یک محموله تمرینی را به مدار حمل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی