ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانمارک مزرعه عمودی با ظرفیت تولید سالانه هزار تن سبزیجات می‌سازد

دانمارک در حال ساخت یک مزرعه عمودی سرپوشیده در حاشیه شهر کوپنهاگ است که پس از بهره‌برداری سالانه ۱۰۰۰ تن سبزیجات تولید خواهد کرد. استارتاپ دانمارکی Nordic Harvest در همکاری با شرکت تایوانی YesHealth Group ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

دانمارک در حال ساخت یک مزرعه عمودی سرپوشیده در حاشیه شهر کوپنهاگ است که پس از بهره‌برداری سالانه ۱۰۰۰ تن سبزیجات تولید خواهد کرد.

استارتاپ دانمارکی Nordic Harvest در همکاری با شرکت تایوانی YesHealth Group در حال ساخت یک مزرعه عمودی در کپنهاگ است که به دانمارک اجازه می‌دهد در فصل زمستان در یک فضای سرپوشیده برخی سبزیجات را پرورش داده و از واردات آنها بی‌نیاز شود. Nordic Farm می‌گوید مزرعه‌های مشابه در مساحت ۲۰ زمین فوتبال می‌توانند نیاز کل دانمارک به سبزیجات را تأمین کنند.

تکنولوژی ساخت این مزرعه توسط شرکت YesHealth Group تأمین شده که در طول یک دهه گذشته منابع خود را صرف توسعه فناوری‌های مزرعه عمودی کرده است. این شرکت سابقه ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی تایوان و چین را در کارنامه دارد و حالا می‌خواهد با احداث مزرعه مشابه در دانمارک، به بازار این کشور نوردیک نیز وارد شود.

شرکت‌های مورد بحث برای ساخت این مزرعه از فناوری «آب‌کشت» یا «کشت هیدروپونیک» (hydroponics) استفاده می‌کنند که از آن در بسیاری از مزرعه‌های سرپوشیده استفاده می‌شود. در این روش گیاهان با کمترین میزان آب و بدون نیاز به آفت‌کش‌ها رشد می‌کنند.

این مزرعه مساحتی در حدود ۶ هزار و ۹۶۷ متر مربع خواهد داشت و برق آن به طور کامل توسط توربین‌های بادی تأمین خواهد شد. بسیاری از‌ بخش‌های آن نیز به شکل خودکار عمل می‌کنند، بنابراین به نیروی انسانی کمتری برای اداره آن نیاز خواهد بود که هزینه نگهداری را کاهش می‌دهد.

YesHealth Group لامپ‌های LED این مزرعه را نیز تولید خواهد کرد که بازدهی بالا و مصرف انرژی کمی دارند. این شرکت می‌گوید قیمت محصولات این مزرعه در آغاز بهره‌برداری مشابه سبزیجات ارگانیک خواهد بود و با افزایش راندمان مزرعه قیمت‌ها نیز کاهش پیدا خواهند کرد.

YesHealth Group می‌خواهد علاوه بر دانمارک، در اروپا، سنگاپور، فیلیپین، دبی، عربستان سعودی و آفریقای جنوبی نیز مزارع مشابهی را احداث کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • milad
    milad | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

    در صورت موفق بودن طرح ، تحول عظیمی در حوضه کشاورزی جهان صورت خواهد گرفت

  • Masih4
    Masih4 | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    خیلی محشره . قطعا از ماینکرافت الگو برداری شده ?

مطالب پیشنهادی