ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 6S از سقوط آزاد ۶۰۰ متری جان به در برد [تماشا کنید]

گوشی آیفون 6S «ارنستو گالیوتو» مستندساز برزیلی به صورت تصادفی و در حین فیلمبرداری از پنجره کوچک هواپیما در ارتفاع 610 متری از دستش رها شد. در کمال تعجب، گوشی سخت جان اپل از این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

گوشی آیفون 6S «ارنستو گالیوتو» مستندساز برزیلی به صورت تصادفی و در حین فیلمبرداری از پنجره کوچک هواپیما در ارتفاع 610 متری از دستش رها شد. در کمال تعجب، گوشی سخت جان اپل از این سقوط آزاد جان سالم به در برد.

به نظر می‌رسد اگر گوشی آیفون از ارتفاع چندین متری رها شده و با زمین برخورد کند، تکه تکه خواهد شد؛ اما این اتفاق برای گوشی آیفون مستندساز برزیلی نیفتاد.

ارنستو گالیوتو در حال فیلمبرداری از منطقه ساحلی «کابوفریو» واقع در «ریودوژانیرو» بود. سعی می‌کرد یا یک دست پنجره کوچک هواپیما را باز نگه دارد تا بتواند تصاویری از مناظر طبیعی آنجا تصویربرداری کند و در دست دیگرش هم گوشی آیفون 6S قرار داشت. با شدت گرفتن باد، ناگهان گوشی آیفون 6S در ارتفاع 610 متری از دستش رها شد.

بی‌شک هر دستگاهی از آن ارتفاع سقوط کند، دچار شکستگی شدید می‌شود و شاید امیدی به سالم بودن آن نباید داشت؛ اما این اتفاق برای آیفون 6S ارنستو نیفتاد.

ارنستو به راحتی توانست با کمک اپلیکیشن Find My اپل گوشی خود را پیدا کند و به طرز باورنکردنی متوجه شد گوشی هنوز روشن است و بدون مشکل کار می‌کند. همانطور که در ویدیو می‌بینید آیفون طی مدت سقوط آزاد هم فیلمبرداری را متوقف نکرده است.

وقتی مستندساز برزیلی به گوشی آیفون را در کنار ساحل پیدا کرد، باورش نمی‌شد که آیفون 6S از آن ارتفاع سقوط کرده باشد و بدون مشکل کار کند. جالب است بدانید که گوشی آیفون وی فقط یک قاب محافظ سیلیکونی ساده داشت.

سال گذشته نیز عکاس ایسلندی گزارش مشابهی از سالم بودن گوشی آیفون خود بعد از سقوط از هواپیما در ارتفاع 60 متری خبر داده بود. ظاهرا این خبرنگار ایسلندی در منطقه سنگلاخی نزدیک رودخانه در حال تصویربرداری با گوشی آیفون بود که آیفون از دستش رها شده و سقوط می‌کند. 13 ماه بعد کوهنوردی گوشی مفقود شده را صحیح و سالم پیدا کرده و به صاحبش می‌رساند.

با وجودی که گوشی‌های آیفون قیمت بالایی دارند؛ اما وقتی صحبت از کیفیت به میان می‌آید هم حرف زیادی برای گفتن دارند و طرفداران اپل معتقد هستند که گوشی‌های آیفون ارزش پولی که بابت آنها داده می‌شود را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    بگذریم از این که گفتین تماشا کنید و چیزی برا تماشا نبود اما رفتم از منبع فیلم رو دیدم
    طرف صفحه گوشیش روشن نمیشد
    ال سی دی احتمالا شکسته و فقط بورد سالمه که چیز عجیبی نیست
    تمام قطعات گوشی جامد هستند بجز ال سی دی که کریستال مایع هست و صفحات نازکی داره
    با توجه به این که در خاک افتادا بود آنچنان تعجب نداره سالم ماندن قطعات داخلی

  • hasan imani
    hasan imani | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    باشه آیفون خیلی خوبه?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی