ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل iOS 14.3 و iPadOS را منتشر کرد

اپل iOS 14.3 و iPadOS 14.3 را منتشر کرد و فرمت ProRAW را به آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس آورد. از دیگر قابلیت‌های مهم این بروزرسانی می‌توان به بهبود قابلیت سرچ در اپ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

اپل iOS 14.3 و iPadOS 14.3 را منتشر کرد و فرمت ProRAW را به آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس آورد. از دیگر قابلیت‌های مهم این بروزرسانی می‌توان به بهبود قابلیت سرچ در اپ Apple TV، پشتیبانی از سرویس Fitness Plus و همچنین هدفون AirPods Max اشاره کرد.

اپل از چند سال قبل امکان عکسبرداری با فرمت Raw را برای آیفون‌ها فعال کرده، ولی با این کار دیگر نمی‌شود از مزایای محاسباتی عکسبرداری با اپلیکیشن استاندارد دوربین بهره‌مند شد. قابلیت ProRAW برای رفع این مشکل طراحی شده و فرمتی است که مزایای عکسبرداری محاسباتی اپل را با انعطاف‌پذیری پس‌پردازش (Post-processing) فرمت Raw ترکیب می‌کند.

البته آنطور که 9to5Mac گزارش می‌کند، iOS 14.3 قابلیت ProRAW را فقط برای آیفون ۱۲ و مدل پرو مکس فعال می‌کند. پس از نصب بروزرسانی قابلیت عکسبرداری با فرمت ProRAW و ویرایش آنها به اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین و Photos اضافه می‌شود.

iOS 14.3 همچنین باگی که باعث می‌شد برخی کاربران نتوانند نوتیفیکیشن پیام‌های جدید را دریافت کنند رفع می‌کند. قابلیت جالبی هم به Siri اضافه شده و حالا صدای انواع حیوانات، ادوات موسیقی و اتومبیل‌ها را تقلید می‌کند. برای مثال اگر از او پرسیده شود «نهنگ گوژپشت» چه صدایی ایجاد می‌کند، سیری صدای آن را پخش می‌کند. این قابلیت در HomePod و آیپدها هم فعال شده است.

در ادامه گزارش آمده که آپدیت iOS 14.3 سفارشی‌سازی آیکن اپ‌ها را آسان‌تر می‌کند چرا که می‌توان میان‌برها را بدون باز کردن اپ Shortcuts از صفحه Home اجرا کرد. از دیگر قابلیت‌های جالب توجه این نسخه می‌توان به امکان فیلمبرداری با نرخ 25fps، بروزرسانی قابلیت سرچ در Apple TV و اضافه شدن تب جدید در Apple TV Plus اشاره کرد.

برای دانلود iOS 14.3 می‌توانید به مسیر Settings > General > Software Update بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Decadecimal Dream Life
    Decadecimal Dream Life | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    گندش بزنن اپل رو با این آپدیتاش، آپدیت کردم که کیفیت عکسا بره بالا، بعد الان کلا همه دوربین‌هاش از کار افتادن هم اصلیا هم سلفی و فیس آی‌دی، حتی فلش دوربین که به عنوان چراغ قوه استفاده میکردیم هم از کار افتاده، الان رسماً با ۱۱۰۰ هیچ فرقی نداره، لعنت به اپل...???

مطالب پیشنهادی