ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد بسیار ضعیف فورد Ka در تست تصادف انکپ لاتین [تماشا کنید]

شرکت‌های خودروسازی معمولا محصولات خود را با امکانات و سطح تجهیزات متفاوتی در نقاط مختلف جهان عرضه می‌کنند. این امر به عوامل متعددی بستگی دارد که توان خرید مشتریان، شدت رقابت موجود و البته الزامات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

شرکت‌های خودروسازی معمولا محصولات خود را با امکانات و سطح تجهیزات متفاوتی در نقاط مختلف جهان عرضه می‌کنند. این امر به عوامل متعددی بستگی دارد که توان خرید مشتریان، شدت رقابت موجود و البته الزامات قانونی و استانداردهای رایج در هر کشور از جمله مهم‌ترین آنها هستند.

عوامل فوق باعث می‌شوند نمونه عرضه شده در بازار اروپا یا آمریکای شمالی مثلا با نمونه عرضه شده در بازار آمریکای لاتین تفاوت‌های قابل توجهی داشته باشد که ایمنی یکی از آنهاست. برای مثال نسخه مخصوص بازار اروپای کیا پیکانتو، در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال توانسته سه ستاره ایمنی از یورو انکپ دریافت کند، حال آنکه نسخه حاضر در آمریکای لاتین عملکرد فاجعه‌باری در تست تصادف انکپ به نمایش گذاشته و سالن ارزیابی را سرافکنده ترک کرده است!

سازمان انکپ در تازه‌ترین ارزیابی مدل‌های موجود در آمریکای لاتین، این بار به سراغ سدان کوچک فورد Ka+ رفته است. همانند کیا پیکانتو و هیوندای HB20 این خودرو نیز بسیار ضعیف ظاهر شده و در کسب ستاره ناکام باقی مانده است. این عملکرد ضعیف در حالی حاصل شده که فورد Ka+ به صورت استاندارد با دو ایربگ به فروش می‌رسد.

البته به گفته انکپ، فورد Ka+ به لطف ایربگ‌های خود در برخوردهای روبرو از سینه، سر و گردن سرنشینان بزرگسال به خوبی محافظت می‌کند. اما در حفاظت از زانو، این خودرو عملکردی معمولی ارائه کرده است.

تست تصادف

فورد Ka+ ضعیف‌ترین عملکرد را در برخورد جانبی داشته، جایی که این سدان ارزان‌قیمت نتوانسته محافظت خوبی از سینه سرنشینان داشته باشد؛ هر چند حفاظت از سر، ناحیه شکم و لگن مناسب قابل قبول ارزیابی شده است. جلوگیری از تحمیل فشار مضاعف به گردن سرنشینان هنگام برخورد یک خودروی دیگر از پشت (معروف به اثر شلاقی)، دیگر موردی است که فورد Ka+ به خاطر نوع طراحی صندلی‌ها، امتیاز پایینی را در آن کسب کرده است.

سدان اقتصادی آمریکایی‌ها در بحث حفاظت از سرنشینان خردسال نیز نمایش ضعیفی داشته و از حداکثر 49 امتیاز ممکن، موفق به کسب تنها 4.57 امتیاز شده است. در بخش محافظت از افراد پیاده هم انکپِ لاتین اعلام کرده این خودرو با قانون UN 127 مطابقت ندارد!

با توجه به اینکه فورد Ka+ و دیگر مدل‌های صفر ستاره، از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند، آمار فروش آنها در کشورهای در حال توسعه زیاد است. از سوی دیگر بالا رفتن تعداد چنین خودروهایی در جاده‌ها و خیابان‌ها، می‌تواند به افزایش احتمال آسیب‌دیدگی و یا حتی مرگ شهروندان منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ
    ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    بازم سگش شرف داره به پراید ما

مطالب پیشنهادی