ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر سرویس استریم زنده پریسکوپ را تعطیل می‌کند

توییتر فعالیت‌های «پریسکوپ» را به عنوان یک سرویس متوقف می‌کند و اپ استریم زنده‌ پریسکوپ را در مارس ۲۰۲۱ تعطیل خواهد کرد. با وجود توقف فعالیت اپ استریم زنده‌ پریسکوپ از سال آینده میلادی، این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

توییتر فعالیت‌های «پریسکوپ» را به عنوان یک سرویس متوقف می‌کند و اپ استریم زنده‌ پریسکوپ را در مارس ۲۰۲۱ تعطیل خواهد کرد.

با وجود توقف فعالیت اپ استریم زنده‌ پریسکوپ از سال آینده میلادی، این کمپانی همچنان قابلیت استریم ویدیوی زنده را از طریق ویژگی «Twitter Live» در اپ اصلی این شبکه اجتماعی زنده نگه می‌دارد.

توییتر در بیانیه خود اعلام کرده:

«اپ پریسکوپ در حالت تعمیر و نگهداری ناپایدار قرار دارد و از مدت‌ها قبل این وضعیت را تجربه می‌کند. طی دو سال گذشته، شاهد کاهش استفاده از آن بوده‌ایم و هزینه‌های پشتیبانی از این برنامه فقط با گذر زمان افزایش پیدا می‌کند.»

در حالی که پریسکوپ تا ماه مارس بطور کامل تعطیل نمی‌شود، این کمپانی از امروز با انتشار یک بروزرسانی جدید از ثبت نام کاربران جدید در آن جلوگیری می‌کند. کاربران می‌توانند پیش از تعطیلی کامل این اپ در سال آینده میلادی، یک آرشیو از ویدیوهای پریسکوپ و همچنین داده‌های خود را دانلود کنند.

اپ استریم زنده‌ پریسکوپ

سایت پریسکوپ پس از مارس ۲۰۲۱ هم فعال باقی می‌ماند تا آرشیو پخش‌های عمومی به نمایش گذاشته شود. کاربرانی که تبدیل به «Super Broadcaster»‌ شده‌اند و می‌توانند از ویدیوهای خود درآمدزایی کنند، می‌توانند تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) درآمد خود را دریافت کنند.

مارس ۲۰۱۵ بود که توییتر تصمیم به خرید پریسکوپ گرفت، در آن زمان هنوز این سرویس راه‌اندازی نشده بود. در همان ماه این برنامه شروع بکار کرد و می‌خواست به سهم بالایی در دنیای استریم زنده دست پیدا کند. با وجود تلاش‌های توییتر و همچنین محبوبیت مناسب در ابتدای کار، این سرویس نتوانست به حضور پررنگ خود در بازار ادامه دهد.

در دسامبر ۲۰۱۶ توییتر ویدیوی لایو را به اپ اصلی خود اضافه کرد که در توضیحات آن به پریسکوپ اشاره شده بود. طبق اعلام این شبکه اجتماعی، از آن زمان تا به امروز اکثر توانایی‌های اصلی پریسکوپ به Twitter Live اضافه شده‌اند. با تعطیلی پریسکوپ به عنوان یک سرویس جداگانه، توییتر بهتر می‌تواند روی لایو خود تمرکز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی