ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استفاده پورشه از هوش مصنوعی برای تشخیص صداهای مزاحم و اضافی

دپارتمان تکنولوژی و واحد دیجیتال شرکت پورشه (پورشه دیجیتال) اخیرا از قابلیتی جدید و جالب پرده‌برداری کرده است. این قابلیت یا به عبارت بهتر دستیار پیشرفته، «ساونس» (Sounce) نامگذاری شده و به کمک هوش مصنوعی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

دپارتمان تکنولوژی و واحد دیجیتال شرکت پورشه (پورشه دیجیتال) اخیرا از قابلیتی جدید و جالب پرده‌برداری کرده است. این قابلیت یا به عبارت بهتر دستیار پیشرفته، «ساونس» (Sounce) نامگذاری شده و به کمک هوش مصنوعی صداهای مزاحم پس‌زمینه را تشخیص می‌دهد.

به گفته پورشه دیجیتال، ساونس در جریان فرایندهایی مثل تست اجزای مختلف خودرو، با شناسایی هر گونه صدای اضافی و مزاحم به کمک مهندسین بخش توسعه شتافته و بار بزرگی را از روی دوش آنها بر می‌دارد.

دستیار پیشرفته ژرمن‌ها در زمینه مستندسازی خطاها نیز بسیار مفید ظاهر شده و با دقت بیشتری اقدام به ریشه‌یابی، تحلیل و ثبت صداهای مزاحم می‌کند.

پاتریسیا رنرت (Patricia Rennert) مدیر بخش راهکارهای صنعتی پورشه دیجیتال در این باره گفته با ساونس، امکان کنترل دقیق اجزایی که در شرایط گوناگون صدا تولید می‌کنند، میسر می‌شود. به اعتقاد خانم رنرت، این دستیار فرصت‌های بهتری را برای تحلیل صدا در مراحل اولیه از تست اجزا فراهم می‌کند.

تکنولوژی نوین پورشه دیجیتال بر مبنای مفهوم تشخیص بی‌نظمی توسعه پیدا کرده و در حوزه‌های مختلف می‌توان از آن استفاده نمود. برای نمونه ساونس در تست‌هایی که تعداد زیادی از سیگنال‌های آکوستیک متفاوت در آن حضور دارند و تحلیل آنالوگ آنها (از طریق گوش انسان) با دشواری همراه است، بسیار مفید واقع می‎شود.

پس از کامل شدن فاز آزمایشی، خودروساز آلمانی در نظر دارد دستیار پیشرفته خود را برای دیگر شرکت‌ها نیز عرضه کند. ماتیاس اولبریخ (Mattias Ulbrich) مدیرعامل پورشه دیجیتال، توسعه راهکارهای تکنولوژیک صنعتی را زمینه اصلی فعالیت دپارتمان خود دانسته و آن را جزو تاکتیک‌های استراتژیک تلقی کرده است. آقای اولریخ در ادامه گفته ساونس به دنبال کشف احتمالاتی است که توسط کارشناسان بخش تکنولوژی‌های بنیادین کمپانی پیشنهاد می‌شوند.

علاوه‌بر هوش مصنوعی، پورشه دیجیتال در حوزه بلاکچین و رایانش کوانتومی نیز تحقیق می‌کند. هدف از این کار دیجیتال‌سازی فرایندهای تجاری مرتبط و بهینه‌تر کردن آنها با افزایش سرعت انتقال داده اعلام شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    پورشه، شرکت کم‌نظیریه! جزو معدود ماشین‌سازانی هست که قرون به قرون پولی که دادین، صرف ماشینتون و بهتر کردنش شده (هرچند که پول کمی هم نیست!)

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

      مثلا بنتلی، استون‌مارتین، رولزرویس، بنز و فراری اینجوری نیستن و قسمت عظیمی از مبلغ، به‌خاطر لوکس و لاکچری بودنشون و اسم برند هست!

    • Amir_Safari
      Amir_Safari | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

      یادمه چند سال پیش ی خبر خوندم ک پورشه بیشترین سود خالص رو از محصولاتش میبره،به صورت میانگین روی هر ماشین ۱۶ هزار دلار

      • Sadra.Z
        Sadra.Z | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

        بحث، بحث سود نیست! سود خالص، از خیلی چیزا به دست میاد برادر... و البته اینم اشاره کنم که پورشه هم ماشین لوکس داره. ولی با یه مثال، منظورمو بهتر میگم... بنتلی continental GT تو کلاس مشابهی میتونه قرار بگیره با پورشه 911 (بعضی مدلاش) و یا panamera... لطفا یه تحقیقی درمورد قیمتاشون و البته اینکه کدم بهتره بکن، بعدا بیا صحبت کنیم.

      • Sadra.Z
        Sadra.Z | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

        عضو هفته‌نامه اخبار تکنولوژیشون شدم، لامصبا روز به روز تکنولوژیاشون رو پیش میبردن! این حجم از تحقیقات و اِعمال نتایجشون تو محصولات، نیاز به سرمایه بالایی داره؛ منکه دوست دارم پولم رو صرف یه پورشه و تحقیقات انجام شده و فنی و پرفورمنس بکنم تا اینکه روی یه ماشین دیگه، به خاطر نوع چرم و زدن یه رنگ که مشابهش تو دنیا نباشه! (البته فعلا که پول پرایدشم به زور دارم؛ ولی به هرحال...)

مطالب پیشنهادی