ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تولید آیفون در کارخانه ویسترون هند را به خاطر آشوب گسترده متوقف کرد

چند روز پیش نزدیک به ۲۰۰۰ کارگر کارخانه تولید آیفون ویسترون به علت عدم دریافت حقوق و همچنین حقوق پایین‌تر نسبت به وعده قبلی کارفرما، دست به اعتراض زدند و خسارت‌های زیادی را به تاسیسات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۵

چند روز پیش نزدیک به ۲۰۰۰ کارگر کارخانه تولید آیفون ویسترون به علت عدم دریافت حقوق و همچنین حقوق پایین‌تر نسبت به وعده قبلی کارفرما، دست به اعتراض زدند و خسارت‌های زیادی را به تاسیسات این کارخانه وارد کردند. حالا اپل به علت این آشوب تصمیم به توقف تولید آیفون در این کارخانه گرفته است.

طبق گزارشی جدید، در حالی که در ابتدا میزان خسارت‌های وارد شده برابر ۵۷ میلیون دلار اعلام شده بود، حالا این میزان خسارت بین ۳.۵ تا ۷ میلیون دلار برآورد می‌شود. این کمپانی به بررسی خسارت‌ها ادامه می‌دهد تا زمانی که بتواند دوباره با ظرفیت کامل شروع به تولید آیفون کند.

به گفته یکی از پرسنل ویسترون، این کمپانی به پرداخت ماهانه ۲۸۵ دلار دستمزد متعهد شده بود اما بجای این مبلغ، ۲۱۷ دلار به کارگران پرداخت کرده. این مبلغ در سه ماهه گذشته کاهش بیشتری داشته و تنها به کارگران ۱۶۳ دلار حقوق پرداخت شده. برخی افراد حقوق کمتری دریافت کرده‌اند. برای مثال کارگرانی که مدرک مهندسی نداشته‌اند، تنها ماهانه ۱۰۸ دلار حقوق دریافت کرده‌اند و برخی از دریافت حقوق ماهانه ۶.۷۸ دلار خبر می‌دهند.

ویسترون

آشوب چند روز پیش در کارخانه ویسترون توسط کارگران شیفت شب انجام شد. در همان شب اپل تصمیم به توقف تولید آیفون در این کارخانه گرفت و همچنین در حال همکاری با ویسترون و مقامات قانونی محلی است. اپل می‌خواهد بداند شریک خود از قوانین مربوط به پرداخت حقوق تخطی کرده یا خیر.

اپل در ایمیلی اعلام کرده:

«تیم ما در میدان حضور دارد و به سرعت تحقیق کاملی را درباره تاسیسات ویسترون در هند شروع کرده است.»

برنامه‌های اپل و ویسترون برای گسترش فعالیت‌ها در هند به علت آشوب اخیر می‌تواند با مشکلاتی مواجه شود. ویسترون مانند فاکسکان و پگاترون شرکت‌های تایوانی هستند که آیفون‌های اپل را تولید می‌کنند. ویسترون به دنبال تولید مدل‌های دیگر آیفون در هند بود اما به علت آسیب به تاسیسات احتمالا برنامه‌های آن هفته‌ها یا ماه‌ها با تاخیر مواجه می‌شود.

با وجود این آشوب و حتی اثبات تخطی ویسترون از قوانین پرداخت حقوق در هند، انتظار نمی‌رود این کشور فرصت خود برای تبدیل شدن به یک قطب تولید گوشی در جهان را از دست بدهد. دولت هند با طرح‌های تشویقی متنوع به دنبال جذب تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

    دمشون گرم،برده داری نوین رو دیدن و جلوش وایستادن.البته باید توجه کنید،یه شگرد جالبه که حقوق 285 دلار واقعا کمه،ولی با کمتر کردن اون و دوباره برگردوندن اون به کارگرا حس اینو میدن که یه حقوق خوب رو پس گرفتن.چه آشناس این روایت...

  • irjesus
    irjesus | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    دم کارگرای هندی گرم اینجا که ملت اکثرا جرات اینکارارو ندارن

  • Mehran
    Mehran | ۲۶ آذر ۱۳۹۹

    اپل گدا صفت

مطالب پیشنهادی