ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مکنزی اسکات طی ۴ ماه بیش از ۴ میلیارد دلار به سازمان‌های خیریه اهدا کرده است

«مکنزی اسکات» همسر سابق جف بزوس که شهریورماه نامش در صدر ثروتمندترین زنان جهان درخشید، طی مدت زمان 4 ماه بیش از 4 میلیارد دلار از ثروت خود را به 384 سازمان خیریه از جمله ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

«مکنزی اسکات» همسر سابق جف بزوس که شهریورماه نامش در صدر ثروتمندترین زنان جهان درخشید، طی مدت زمان 4 ماه بیش از 4 میلیارد دلار از ثروت خود را به 384 سازمان خیریه از جمله مراکز تامین غذا برای اهدا کرد.

مجموع هدایای مالی این زن ثروتمند به رقمی برابر با 4 میلیارد و 158 میلیون و 500 هزار دلار می‌رسد که به مراکز تامین غذا، صندوق کمک‌های مالی و ارائه خدمات به اقشار نیازمند هدیه شده است.

اسکات در پست وبلاگی گفت می‌خواهد بخشی از دارایی خود را برای کمک به افرادی که درخلال همه‌گیری کرونا تحت تاثیر مشکلات مربوطه به این بیماری‌ شده‌اند اهدا کند. وی گفت:

 « زنان، شهروندان رنگین پوست و فقرا در مدت همه‌گیری کرونا درگیر مسایل اقتصادی درکنار مشکلات مرتبط با بیماری بودند. این در حالی است که بسیاری از ثروتمندان، ثروتمندتر شده‌‌اند.»

مکنزی اسکات مشخص نکرده که به کدام سازمان چقدر اهدا کرده است و تنها رقم کلی هدایای مالی وی مشخص شده است.

در سال جاری با افزایش 23 میلیارد دلاری ثروت اسکات به 60.7 میلیارد دلار رسید و باعث شد وی در رتبه هجدهمین فرد ثروتمند جهان قرار گیرد. مکنزی اسکات مالک 4 درصد سهام آمازون است و این سهام از طریق بزوس به وی رسیده است.

بعد از طلاق توافقی، یک چهارم از سهام مدیرعامل آمازون رسما به مکنزی منتقل شد و با این حساب وی از سال گذشته به دومین سهامدار بزرگ این شرکت تبدیل شد.

شهریورماه امسال ارزش دارایی‌های جف بزوس از 202 میلیارد دلار گذشت و وی به اولین فردی تبدیل شد که ثروتش از 200 میلیارد دلار بیشتر است. ارزش سهام آمازون فروردین ماه امسال به دلیل افزایش بی سابقه خریدهای اینترنتی رکورد زد و مکنزی نیز از این شرایط منتفع شد.

جف بزوس مدیرعامل آمازون نیز در فعالیت‌های خیرخواهانه حضور فعالی دارد و آبان ماه امسال در اینستاگرام از تصمیم خود برای کمک به سازمان‌های حامی محیط زیست خبر داد. وی اعلام کرد که قصد دارد از منابع مالی شخصی خود بودجه‌ای 10 میلیارد دلاری در اختیار سازمان‌های حامی محیط زیست قرار دهد تا با تغییرات اقلیمی مقابله کنند. صندوق وی در نخستین دور از کمک‌های خود حدود 800 میلیون دلار به 16 سازمان پرداخت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Hasan Mousavi
    Hasan Mousavi | ۲۷ آذر ۱۳۹۹

    اونوقت ثروتمندای ایرانی رو نگاه کن ، فقط تو فکر ماشین عوض کردن و سفر خارج رفتن هستن، اسمشونم مسلمونه و به اینا میگن کافر!

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۲۷ آذر ۱۳۹۹

      ایرانی هر چی پولدارتر،احمق تر

    • Mr. Saxobeat
      Mr. Saxobeat | ۲۷ آذر ۱۳۹۹

      بله ظاهر اکثر ثرتمندان خارجی هم همینه مدام در حال سفر رفتن و ماشین عوض کردن.دلیلی نداره یه ثروتمندی مالشو میبخشه توی بوق و کرنا بکنه.
      بیا تا بهت نشون بدم همین ثروتمندان ایرانی هم چقدر بخشنده هستن.من واقعا موندم چرا همیشه مرغ همسایه غازه.

      • mamad r€Za
        mamad r€Za | ۲۷ آذر ۱۳۹۹

        شما کدوم ثروتمند خارجی رو دیدید که اینو میگید؟‌؟

        • Mr. Saxobeat
          Mr. Saxobeat | ۲۷ آذر ۱۳۹۹

          ثروتمندان موناکو و نیویورک بهترین ماشین ها و بهترین خونه ها رو ندارن؟داره با پولش حال دنیا رو میکنه عشقشم کشید کمک هم میکنه .میگم مرغ همسایه غازه .به ثروتمندان ایرانی که میرسیم همشونو دزد و حروم خور و اختلاس گر نشون میدیم به خارجی ها که میرسیم همشون نخبه و کارافرین .
          شما یه تحقیق بکنید ثروتمندان نو ظهور مخصوصا زیر چهل سال ثروتشون رو از چه طریقی بدست اوردن خودتون یه تحقیق کنید عده کثیری شون از راه بورس بوده . مخصوصا اونایی که توی وال استریت بودن
          ولی اینجا یکی به پول میرسه ابرو و حیثیت براش نمیزارن.

مطالب پیشنهادی