ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاور تویز
تکنولوژی

چطور با استفاده از پاور تویز ویژگی‌های مخفی ویندوز ۱۰ را فعال کنیم؟

ویندوز ۱۰ قابلیت‌های زیادی دارد. برای بسیاری از ما این قابلیت‌ها هیچ کاربردی ندارند و ممکن است سال‌های سال حتی فکر استفاده از ‌آن‌ها را هم نداشته باشیم. اما کاربرانی که بیشتر با کارهای کامپیوتری ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

ویندوز ۱۰ قابلیت‌های زیادی دارد. برای بسیاری از ما این قابلیت‌ها هیچ کاربردی ندارند و ممکن است سال‌های سال حتی فکر استفاده از ‌آن‌ها را هم نداشته باشیم. اما کاربرانی که بیشتر با کارهای کامپیوتری سروکار دارند به خوبی می‌دانند ویندوز ۱۰ کامل نیست و از نبود برخی ویژگی‌های کاربردی و مهم رنج می‌برد. نکته اینجاست که بسیاری از این ویژگی‌هایی که فکر می‌کنیم جایشان حسابی در ویندوز ۱۰ خالی است به صورت مخفیانه در ویندوز حضور دارند. برای فعال کردن این قابلیت‌ها می‌بایست برنامه کم حجم و ساده‌ای به نام پاور تویز (PowerToys) را دانلود و نصب کنید.

تماشا در آپارات دیجیاتو:

تماشا در یوتوب دیجیاتو:

پروسه دانلود و نصب پاور تویز فوق‌العاده ساده است. درواقع مسئله‌ای که موجب می‌شود تا این اندازه استفاده از پاور تویز ساده و الزامی محسوب شود حجم کم آن است. تنها با دانلود و نصب کردن یک برنامه ۲۰ مگابایتی می‌توانید از ۸ قابلیت فوق‌العاده کاربردی استفاده کنید. درواقع همین مسئله است که باعث می‌شود کاربران به جای دانلود کردن چند برنامه مختلف، به پاور تویز روی خوش نشان دهند و از آن استفاده کنند. از قابلیت‌ها و ویژگی‌های پاور تویز می‌توان به Color Picker اشاره کرد. اگر کارهای گرافیکی انجام می‌دهید یا طراح وبسایت هستید، می‌توانید با استفاده از قابلیت Color Picker کد رنگی هر قسمتی از ویندوزتان را که خواستید بردارید.

برخی از قابلیت‌های PowerToys:

  • ColorPicker: برای برداشتن کدهای رنگی محیط ویندوز
  • FancyZones: برای تقسیم کردن محیط ویندوز به پنجره‌های کوچک‌تر
  • File Explorer: برای پیش‌نمایش فایل‌های svg و md
  • Image Resizer: برای تغییر ابعاد عکس‌ها
  • Keyboard Manager: برای تغییر شورتکات‌ها یا کلیدهای روی کیبورد
  • PoweRename: برای تغییز اسم دسته‌جمعی فایل‌ها
  • PowerToys Run: برای لانچ کردن سریع‌تر برنامه‌های ویندوز
  • Shortcut Guide: برای نمایش تمام شورتکات‌های ویندوز و پاور تویز

از مدت‌ها پیش کاربران همواره با محدودیت استفاده از نصف صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ مشکل داشتند. قابلیت Fancy Zones در پاور تویز به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید صفحه نمایشتان را هر تعداد قسمتی که خواستید تقسیم و سپس استفاده کنید. اگر دوست ندارید برای تغییر دادن ابعاد تصویر درگیر استفاده از برنامه‌های مختلف شوید، می‌توانید از قابلیت Image Resizer در پاور تویز استفاده کنید. برای آشنایی با تمام قابلیت‌های پاور تویز و آموزش نحوه دانلود و نصب برنامه حتما ویدیو را تا انتها تماشا کنید. همچنین می‌توانید سوالات و نظراتتان را در قسمت نظرات مطرح کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی