ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات هلند هک صفحه توییتر ترامپ را تایید کردند

دادستان‌های هلندی علی رغم تکذیب دولت آمریکا هک اکانت توییتر ترامپ توسط یک هکر کلاه سفید را تایید کرده‌اند. اوایل ماه گذشته خبر مربوط به هک توییتر ترامپ توسط یک محقق امنیتی به نام «ویکتور ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

دادستان‌های هلندی علی رغم تکذیب دولت آمریکا هک اکانت توییتر ترامپ توسط یک هکر کلاه سفید را تایید کرده‌اند.

اوایل ماه گذشته خبر مربوط به هک توییتر ترامپ توسط یک محقق امنیتی به نام «ویکتور گورس» بازتاب زیادی پیدا کرد اما این ادعا از سوی کاخ سفید رد شد. گورس مدعی بود از طریق حدس رمزعبور ترامپ و بدون نیاز به عبور از سد تایید هویت ۲ مرحله‌ای توانسته اکانت توییتر ترامپ را هک کند. به گفته وی رمز maga2020 به معنی «بزرگی را به آمریکا بازگردانیم» بوده که شعار تبلیغاتی کمپین انتخاباتی ترامپ هم بود.

هر چند آن زمان «جاد دیر»، معاون سخنگوی کاخ سفید ادعای محقق مذکور  راکاملا بی اساس دانست اما دادستان های هلندی با بررسی شواهد و مدارکی که گورس در اختیارشان گذاشته، روی هک شدن صفحه توییتر ترامپ مهر تایید زده‌اند. به گفته مقامات هلند این هکر توانسته به  صفحه نفوذ کند اما به خاطر رعایت معیارهای امنیتی و عدم سواستفاده تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد.

دادستان‌های هلندی در جریان تحقیقات از واحد ویژه نیروی سایبری پلیس این کشور نیز کمک گرفته‌اند. آنها با تاکید بر اینکه هک در این کشور اقدامی خلاف قانون است به خاطر اینکه هکر به شکل مسئولانه ضعف امنیتی را به مقامات اطلاع داده وی را دادگاهی نخواهند کرد. آنها نتیجه تحقیقات خود را با مقامات آمریکایی هم در میان گذاشته‌اند.

ویکتور گورس کارشناس امنیت سایبری شناخته شده‌ای است که به عنوان محقق سایبری در بنیاد GDI فعالیت داشته و ریاست «موسسه افشای آسیب پذیری هلند» را بر عهده دارد. این نخستین باری نیست که وی به اکانت ترامپ نفوذ می کند و در سال ۲۰۱۶ نیز او و دو نفر دیگر پسورد ترامپ را که «yourefired» یا «تو اخراجی» بود، حدس زده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • linkin park
    linkin park | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

    یک سری از آدمهای بیسواد میان میشن سیاستمدار... حالا چه آمریکا باشه و چه ایران..

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

    رمز عابرشم بده لدفن؟

  • molavy
    molavy | ۲۷ آذر ۱۳۹۹

    وای وای، چه ضریب هوشی ترامپ داره، رمز عبور های بچه دو چهار ساله

مطالب پیشنهادی