ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

استانداردهای لوازم خانگی چگونه تشخیص داده می‌شوند؟

لوازم خانگی دیجیتال مدت‌‌هاست به جز جدایی ناپذیری از تمامی خانه‌ها بدل شده اما آیا چه قدر در مورد استانداردهای این محصولات اطلاعات داریم؟ برای داشتن یک زندگی ایمن و بدون خطر شما باید وسایل ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۵

لوازم خانگی دیجیتال مدت‌‌هاست به جز جدایی ناپذیری از تمامی خانه‌ها بدل شده اما آیا چه قدر در مورد استانداردهای این محصولات اطلاعات داریم؟ برای داشتن یک زندگی ایمن و بدون خطر شما باید وسایل و لوازم برقی را خریداری کنید که دارای استانداردهای لازم در زمینه خود باشند. در واقع استانداردهای کیفیت و امنیت لوازم خانگی باید جزو مهم‌ترین معیارهای شما برای خرید یک محصول ایرانی یا خارجی باشد.

با توجه به اهمیت استاندارد در اکثر کارخانه‌های بزرگ دنیا که این روزها نام برند آن‌ها را زیاد می‌شنوید، شاهد وجود آزمایشگاه‌های درون سازمانی هستید که در آن محصولات پس از تولید با شیوه‌های مختلفی تست می‌شوند. طبق استانداردهایی که توسط سازمان‌های جهانی در این حوزه وضع شده، استانداردهای لوازم خانگی جزو سخت گیرانه‌ترین معیارهایی هستند که باید به آن‌ها توجه کافی کرد.

به عنوان مثال اسنوا به عنوان یک صنعت پیشران در این حوزه که توانسته بومی سازی لوازم خانگی را انجام دهد و توان ملی را در کشورهای دیگر به نمایش بگذارد، با استفاده از متخصصین این حوزه محصولاتی تولید کرده که از نظر کیفیت و امنیت در بالاترین سطوح جهانی است. برای آشنایی با استانداردهای این حوزه در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

استانداردهای مهم در حوزه لوازم خانگی که باید به آن‌ها توجه داشت

معرفی استانداردهای لوازم خانگی

سازمان‌های جهانی با توجه به سخت‌گیری که به امنیت، کیفیت و بهداشت لوازم خانگی دارند، دستورالعمل‌هایی در این حوزه وضع کرده‌اند که باید تمامی کارخانه‌ها در خط تولید خود از آن‌ها پیروی کنند. برخی از مهم‌ترین این استانداردها عبارت اند از:

استانداردهای ایمنی برق

باتوجه به دستورالعمل‌هایی مبنی بر کارکرد دستگاه‌های برقی در ولتاژ پایین و استفاده از استانداردهای بین االمللی اروپا و دیگرکشورهای جهان لازم است که حتما ایمنی برق به خوبی در نظر گرفته شود تا یک محصول بتواند در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار گیرد.

استانداردهای مرتبط با میدان‌های الکترومغناطیسی و سازگاری

آزمایشات EMC یا همان آزمایشات سازگاری الکترومغناطیسی کمک می‌کنند تا استانداردهای اروپایی و بین المللی در این حوزه تست شوند. اسنوا به عنوان پرچم دار لوازم خانگی در ایران و خاورمیانه توانسته با آزمایشگاه‌های پیشرفته خود، محصولات خود را به خوبی از تست این نوع آزمایشات عبور دهد.

استانداردهای مرتبط با ایمنی شیمیایی

باتوجه به کدهای غذایی، تحلیل‌های شیمایی، کالاها و خوراکی‌ها لازم است که محصولات مرتبط با این نوع مواد حتما استانداردهای مرتبط با ایمنی شیمایی را داشته باشند. در این زمینه یکی از معتبرترین استانداردهایی که یک کارخانه یا تولید کننده لوازم خانگی می‌تواند دریافت کند، LFGB است که کمک می‌کند طیف گسترده‌ای از محصولات با بهداشت کامل وارد خانه‌های مختلف شوند.

خوشبختانه سطح پیشرفت اسنوا در این زمینه به قدری ‌است که شاهد کارکرد بالای محصولات آن در این حوزه هستیم. آیا شما برندهای دیگری را می‌شناسید که این استاندارد و یا دیگر استانداردهای مرتبط با امنیت شیمیایی محصولات خود را دریافت کرده باشد؟

استانداردهای مرتبط باکیفیت

از جمله استانداردهای ضروری و لازم دیگری که در حوزه لوازم خانگی باید دریافت شوند، معیارهای مرتبط باکیفیت هستند که سهولت امنیت، کیفیت، ارگونومی و مواردی از این دست را محک می‌زنند. تمامی کارخانه جات و تولید کننده‌های بزرگ دنیا قبل از تولید انبوه از یک محصول لوازم خانگی خود به دقت در این حوزه آزمایشات لازم را انجام می‌دهند.

به عنوان مثال برای تولید یک ماشین ظرفشویی لازم است که استانداردهایی مثل کم صدا بودن، قابلیت درک محصول و غیره حتما بررسی شود. این موضوع می‌تواند برای لوازم خانگی دیگری مثال یخچال و فریزر، اجاق گاز، تلویزیون و غیره هم بررسی شود.

استانداردهای مرتبط باکیفیت و کلاس بهره وری محصولات لوازم خانگی

شیوه بهینه استفاده از لوازم خانگی به چه صورت است؟

این روزها بحران انرژی باعث شده‌ که استانداردهای سخت گیرانه ای برای محصولات لوازم خانگی در این حوزه لحاظ شود. به عنوان مثال محصولات باکلاس جهانی که در بازارهای کشورهای مختلف توسط مخاطبان خریداری می‌شوند، حتما دارای کلاس بهره وری انرژی و طراحی متناسب با محیط زیست هستند.

در واقع لازم است که در تولید لوازم خانگی مسئله میزان مصرف آب و انرژی الکتریکی به خوبی برای محصولاتی مثل هود آشپزخانه، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، خشک کن و ... بررسی شود تا هم بتواند در هزینه‌های مصرف کننده صرفه جویی کند و هم در این زمینه راهگشا باشد. در این زمینه معتبرترین استانداری که می‌تواند توسط یک گروه صنعتی دریافت شود، Green Product است.

چرا باید به استانداردها توجه داشته باشیم؟

استانداردها سطح کیفیت زندگی ما را تعیین می‌کنند. شما می‌توانید با خرید محصولات باکیفیت که دارای استانداردهای لازم هستند نه تنها سطح کیفیت زندگی خود را بالا ببرید، بلکه در هزینه‌های خود هم صرفه جویی کنید. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما هم برای خرید محصولات لوازم خانگی به سطح کیفیت آن‌ها توجه می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگران در بخش مربوطه به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • habib Zakeri
    habib Zakeri | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

    آقا یه خبر راجع به علت اختلال اینستاگرام کارکن

مطالب پیشنهادی