ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عادل فردوسی پور
تکنولوژی

فردوسی‌پور گزارشگر فینال باشگاه‌های آسیا در اینستاگرام AFC: دلم برای مردم تنگ شده بود

«عادل فردوسی پور» پس از مدت‌ها غیبت مسابقه فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را از طریق اینستاگرام صفحه رسمی AFC گزارش خواهد کرد. وی از اینکه فرصت «گزارش برای مردم ایران» را به دست آورده، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۸

«عادل فردوسی پور» پس از مدت‌ها غیبت مسابقه فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را از طریق اینستاگرام صفحه رسمی AFC گزارش خواهد کرد. وی از اینکه فرصت «گزارش برای مردم ایران» را به دست آورده، ابراز خرسندی کرد.

عادل فردوسی پور، مجری و برنامه ساز با سابقه تلوزیون به دعوت «کنفدراسیون فوتبال آسیا» (AFC) برای گزارش فارسی مسابقه فینال «لیگ قهرمانان آسیا» بین تیم‌های «پرسپولیس» ایران و «اولسان هیوندای» کره جنوبی به دوحه سفر کرد. صفحه فارسی AFC با انتشار پستی گزارش فردوسی پور در لایو این صفحه را تایید کرده و از مخاطبانش دعوت کرد شاهد آن باشند.

فردوسی پور پس از حذف برنامه «نود» به عنوان پربیننده‌ترین برنامه صداوسیما، تاکنون تنها در قامت تهیه کننده برنامه «فوتبال ۱۲۰» و گوینده چند برنامه کوتاه دیگر در شبکه ورزش حضور داشته و به عنوان گزارش‌گر در برنامه‌ها حضور پیدا نکرده است. وی طی مصاحبه‌ای کوتاه با خبرنگار «همشهری» قبل از سفر به قطر از خوشحالی خود به خاطر گزارش برای مردم گفت:

«خیلی خوشحالم که برای مردم ایران گزارش می‌کنم. این فرصت خوبی است و امیدوارم در بازی هم اتفاقات خوبی رقم بخورد. دلم برای مردم تنگ شده بود و امیدارم آنها هم دلشان برای من تنگ شده باشد. حس خوبی است که می‌توانم این بازی را که بینندگان زیادی دارد گزارش کنم.»

با توجه به اینکه گزارش مذکور قرار است در لایو اینستاگرام صورت بگیرد، خبرنگار از فردوسی پور درباره احتمال شکسته شدن رکورد بیننده‌های لایو اینستاگرام سوال کرد اما عادل پاسخ داد که با فضای مجازی آشنایی چندانی ندارد و تنها امیدوار است گزارش دیده شود.

آیا فردوسی پور با «نود نو» می‌تواند به اوج برگردد؟

رکورد لایو اینستاگرام در حال حاضر با ۳ میلیون بیننده به «آجون ایلیجالی» تعلق دارد اما با در نظر گرفتن چند نکته بعید نیست فردوسی‌پور این رکورد را جابجا کند. اولا صفحه رسمی پرسپولیس بیش از ۴ میلیون دنبال‌کننده دارد که این خود پتانسیل بسیار بزرگی است اما بازی مذکور به عنوان یکی از مهم‌ترین دیدارهای فوتبال ایران در سال‌های اخیر توسط طرفداران دیگر تیم ها نیز دنبال می‌شود که به معنی میلیون‌ها ببینده مشتاق خواهد بود. شاهد این مدعا هم افزایش صد هزار نفری دنبال‌کنندگان صفحه فارسی AFC تنها طی چند ساعت پس از انتشار این خبر است.

از طرف دیگر عادل بارها در برنامه‌های نود، فوتبال ۱۲۰ و حتی برنامه‌هایی تک قسمتی در VODها نشان داده که بین فوتبال‌دوستان از پایگاه محکمی برخوردار است و آنها که مدت‌هاست گزارش دیگر مجریان صدا و سیما چنگی به دلشان نزده، برای فرو نشاندن عطش خود دستکم برای دقایقی هم که شده تماشگر لایو AFC خواهند بود که در نهایت می‌تواند به رکوردشکنی فردوسی پور در این پلتفرم بین‌المللی کمک کند؛ آن هم در شرایطی که بر اساس آمارهای مرکز تحقیقات صدا و سیما برنامه «فوتبال برتر» به عنوان جایگزین «نود» از نظر محبوبیت جای خالی آن را پر نکرده است.

فردوسی پور در پایان این مصاحبه سوال خبرنگار همشهری در مورد ناراحتی او از صدا وسیما یا دعوت از وی برای گزارش را با گفتن این جمله که «اجازه بدهید در این باره صحبت نکنم» بی پاسخ گذاشت و این در حالی است که براساس شنیده‌ها برخی مدیران صدا و سیما از جمله «علی فروغی» با این تصور که پرسپولیس نام فردوسی پور را در قالب کاروان خود به AFC ارسال کرده به این باشگاه اعتراض کرده‌اند.

دلیل خشم مدیران صداوسیما احتمالا به این برمی‌گردد که AFC به واسطه تخلف این سازمان در پخش تصاویر رقابت‌های آسیایی بدون خرید حق پخش آنها، مجوزهای لازم برای حضور خبرنگاران ایرانی از جمله «محمدحسین میثاقی» و «مهدی هاشمی» را صادر نکرد؛ آن هم در حالی که نام این دو نفر نه به عنوان خبرنگار بلکه در قالب کاروان تیم پرسپولیس ارسال شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • -mohsencc
    -mohsencc | ۳ دی ۱۳۹۹

    دقیقا از روزی که عادل خان گزارش فوتبالیش رو ندیدم دیگه فوتبال بی معنی شده..و دقیقا شده مثل زمین فوتبالی که تماشاچی نداره!!!!!!!

  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

    عدالت برای عادل

  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

    عادل هر بازی بزرگ در حد ملی یا باشگاهی تیم های ما رو گزارش کرده ما باختیم خدا این دفعه به خیر بگذرونه بر خلاف ایشون مزدک هر بازی بزرگ رو گزارش کرده ما بردیم

    • ozone
      ozone | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

      خرافاتی!

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

    علی فروغی هم یه کثافت زاده دیگست.....یا دوره ای به واسطه ریش و پشم میان بالا و بعد مثل آشغال پرت میشن گوشه دنیا و روسیاهیش میمونه براشون جلو میلیون ها ایرانی
    دلم میخواد ببینم بپرسم چه حسی داره منفور میلیون ها نفر بودن!!!!

  • MK
    MK | ۲۸ آذر ۱۳۹۹

    ما خودمون انتخاب کردیم که اینطوری زندگی کنیم...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی