ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۳۸ ایالت آمریکا به اتهام دستکاری نتایج جستجو از گوگل شکایت کردند

ائتلافی از ۳۸ ایالت آمریکا با ثبت شکایتی علیه گوگل این شرکت را به زیر پا گذاشتن قوانین ضد انحصار در طراحی موتور جستجو متهم کردند. این سومین شکایت عمده‌ای است که در سال ۲۰۲۰ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۶

ائتلافی از ۳۸ ایالت آمریکا با ثبت شکایتی علیه گوگل این شرکت را به زیر پا گذاشتن قوانین ضد انحصار در طراحی موتور جستجو متهم کردند. این سومین شکایت عمده‌ای است که در سال ۲۰۲۰ علیه گوگل ثبت می‌شود.

بر اساس این دادخواست گوگل موتور جستجو را به گونه‌ای طراحی کرده که در فهرست نتایج محصولات خود این شرکت را نسبت به رقبا در موقعیت بهتری قرار داده و از این طریق کاربران را از مشاهده بهترین نتایج محروم می‌کند. «لِتیتیا جیمز»، دادستان نیویورک در این باره گفته است:

«گوگل در تقاطعی قرار گرفته که بسیاری از زمینه‌های اقتصاد دیجیتال را به هم وصل می‌کند. این شرکت به شکل غیرقانونی از موقعیت برتر خود برای غلبه بر رقبا، نظارت بر تقریبا تمام جنبه‌های زندگی دیجیتال ما و کسب سود میلیاردی بهره می‌برد.»

دفتر دادستانی نیویورک هدف از این شکایت را مقابله با اقدامات غیر قانونی گوگل، بازسازی بازار رقابتی و حذف مزایایی عنوان کرده که گوگل در نتیجه رفتار انحصاری به دست می‌آورد.

«آدام کوهن»، مدیر سیاست اقتصادی گوگل در واکنش به این شکایت گفته آنها لزوم بررسی موشکافانه شرکت‌های بزرگ را درک کرده و آماده پاسخ به سوالات هستند اما این شکایت در پی ایجاد تغییراتی در موتور جستجو است که دسترسی کاربران به اطلاعات مفید را محدود کرده و به ارتباط بین کسب و کارها و مشتریان لطمه می‌زند.

تمرکز اصلی شاکیان در این پرونده روی قدرت گوگل در بازار و توانایی آنها برای ارائه خدمات در زمینه‌‌هایی خارج از کسب و کار جستجو است. به باور آنها گوگل در عین اینکه تبلیغات را به برخی شرکت‌های دیگر می‌فروشد، از داده‌های آنها برای رقابت علیه خودشان استفاده می‌کند.

این سومین باری است که گوگل در سال جاری با شکایتی عمده مواجه می‌شود و پیش از این دادستان تگزاس نیز اتهاماتی را در مورد رفتارهای ضد رقابتی گوگل در زمینه فناوری تبلیغاتی مطر ح کرده بود. پیش از آن هم وزارت دادگستری آمریکا و ۱۱ دادستان ایالتی جمهوری خواه نیز قراردادهای انحصاری این شرکت با ۱۱ تولید کننده موبایل اندرویدی را زیر سوال برده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی