ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی ایرپاد مکس توسط iFixit قطعات داخلی را آشکار می‌کند

گجت‌های جدید اپل یکی از محصولات مورد علاقه کارشناسان iFixit است و هدفون رو گوشی جدید اپل با نام «ایرپاد مکس» هم از کالبدشکافی آنها در امان نمانده است. این سایت در بررسی‌های خود به این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۹

گجت‌های جدید اپل یکی از محصولات مورد علاقه کارشناسان iFixit است و هدفون رو گوشی جدید اپل با نام «ایرپاد مکس» هم از کالبدشکافی آنها در امان نمانده است. این سایت در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که باز کردن ایرپاد مکس برای تعمیرکاران از دیگر هدفون‌های رو گوشی مشکل‌تر است و شاید این مساله برای آنها کمی دردسرساز شود.

نخستین نکاتی که پس از باز کردن بدنه اصلی جلب توجه می‌کند درایور داینامیک ۴۰ میلی‌متری است. دیگر قطعات این هدفون شامل ۲ گوشی مغناطیسی، ۸ میکروفون برای تشخیص صدای محیط و کمک به حذف نویز و دو چیپ H1 است که هر کدام در یک طرف هدفون تعبیه شده‌‌اند.

اسکن اشعه ایکس ایرپاد مکس نشان می‌دهد که این هدفون دارای دو سلول باتری است اما هر دو در یک سمت قرار گرفته‌اند. iFixit به وجود تعدادی اتصال و لحیم نزدیک باتری‌ها پی برده اما هنوز نتوانسته کانکتورهایی را برای تعویض باتری پیدا کند؛ مساله‌ای که شاید به معنی دشوار بودن تعویض باتری‌ها باشد.

واحدهای اسپیکر با کمک پیچ سر جای خود محکم شده‌اند اما اپل در برخی نقاط از چسب هم استفاده کرده؛ در نتیجه کارشناسان iFixit برای از هم باز کردن کامل قطعات به گرما متوسل شده و تاکید کرده‌اند که باز کردن ایرپاد مکس نسبت به دیگر هدفون‌های رو گوشی کار ساده‌ای نیست. این مساله با توجه به قیمت بالای ۵۵۰ دلاری این گجت به مذاق کاربران خوش نخواهد آمد.

در تصاویر بالا قطعات دیگری نظیر چیپ بلوتوث، آمپلی‌فایر صدا، شتاب‌سنج و غیره را مشاهده می‌کنید. iFixit هنوز در بررسی تعمیرپذیری ایرپاد مکس به جمع‌بندی نرسیده و امتیازی را برای آن در نظر نگرفته اما بعید است در مجموع تعمیر ایرپاد مکس ناممکن یا بیش از حد دشوار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی