ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به قیمت خودرو در آخرین روزهای آذرماه 99 + جدول

بازار خودرو کشورمان امسال با رسیدن به فصل پاییز علاوه‌بر رکود رایج این فصل رکود مربوط به شرایط تورمی خاص کشورمان را به صورت همزمان تجربه کرده است. شرایط مربوط به گسترش ویروس کرونا و ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

بازار خودرو کشورمان امسال با رسیدن به فصل پاییز علاوه‌بر رکود رایج این فصل رکود مربوط به شرایط تورمی خاص کشورمان را به صورت همزمان تجربه کرده است.

شرایط مربوط به گسترش ویروس کرونا و تعطیلی دو هفته‌ای مراکز تعویض پلاک در اکثر شهرها نیز رونق را بیش از پیش از بازار خودرو گرفته بود. همین موضوع در کنار کاهش قیمت ارز سبب شد تا قیمت خودرو افت نسبی پیدا کند.

البته لازم به ذکر با وجود کاهش نسبی قیمت خودروها همچنان فاصله معناداری بین قیمت خودرو در بازار و کارخانه وجود دارد. به همین جهت نیز شرایط فروش فوق العاده خودروسازان که برندگان آن‌ها از طریق قرعه کشی مشخص می‌شوند، همچنان با استقبال شدید متقاضیان مواجه مس‌شود. این در حالی است که میزان ظرفیت اختصاص داده شده در این شرایط فروش معمولا بسیار کمتر از تعداد ثبت نام کنندگان است.

جالب است بدانید بسیاری از کارشناسان چندان امیدی به بهبود شرایط بازار نداشته و معتقد هستند که در کوتاه مدت تغییری در شرایط فعلی ایجاد نخواهد شد.

آنچه که مسلم است آن است که هم زمان با اعلام آزادسازی قیمت برخی از محصولات خودروسازان نیز شوک جدیدی به بازار خودرو وارد خواهد شد و به نظر می‌رسد طی ماه‌های آتی، قیمت برخی خودروهای تولید داخل افزایش یافته و حتی با قیمت بازار همسان شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر جدیدترین قیمت خودرو های موجود در بازار داخلی:

قیمت خودرو

این قیمت ها که براساس تحقیقات میدانی به دست آمده اند، نشان از رکورد سنگین و کاهش قابل توجه قیمت ها در بازار دارد. برای مثال قیمت کیا سراتو سایپا از بیش از یک میلیارد تومان به کمتر از 800 میلیون کاهش یافته و این در شرایطی است که هنوز امکان درج قیمت ها در وب سایت های خرید و فروش وجود ندارد و از همین روز نیز شاهد ایجاد جوی از چسبندگی قیمت ها و نامشخص بودن نرخ های رسمی در بازار هستیم. به عبارت دیگر در شرایط فعلی بازار، برخی از فروشندگان ترجیح می دهند تا همچنان صبر پیشه کنند و خودروهای خود را در بازار احتمالا داغتر شب عید به فروش رسانند.

در نقطه مقابل هستند کسانی که به دلیل قرار گرفتن در شرایط تنگنای مالی، دست به فروش میزنند ولی به علت عدم مشخص نبودن قیمت، در نهایت ممکن است زیر قیمت بازار یا بالاتر از نرخ های پشت تلفنی، نسبت به فروش خودرو خود اقدام نمایند. لذا در چنین شرایطی، بازگشت امکان قیمت گذاری به وب سایت ها ضروری به نظر می رسد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی