ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

واکسن کرونا مدرنا از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اورژانسی از واکسن کرونا مدرنا را صادر کرد. بدین ترتیب حالا دو واکسن کرونا در ایالات متحده مجوز عرضه گرفته‌اند. آمریکا اولین کشوری است که به واکسن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اورژانسی از واکسن کرونا مدرنا را صادر کرد. بدین ترتیب حالا دو واکسن کرونا در ایالات متحده مجوز عرضه گرفته‌اند.

آمریکا اولین کشوری است که به واکسن کرونا مدرنا چراغ سبز نشان می‌دهد. این واکسن در همکاری با مؤسسه ملی سلامت آمریکا (NIH) ساخته شده و قرار است در روزهای آتی حدود ۶ میلیون دوز آن در اختیار ۳ هزار و ۲۸۵ منطقه در سطح آمریکا قرار گیرد.

مدرنا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حدود ۲۰ میلیون واکسن دیگر را تا پایان سال جاری میلادی به دولت آمریکا تحویل خواهد داد. این شرکت افزود بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون دوز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ در سطح جهان توزیع خواهد شد که بین ۸۵ تا ۱۰۰ میلیون دوز از آنها برای آمریکا در نظر گرفته شده است.

واکسن مدرنا در کارآزمایی‌های بالینی ایمنی و اثربخشی بالایی نشان داده است. سازمان و غذا و داروی آمریکا اواخر هفته گذشته این واکسن را تأیید کرد که از مجوز گرفتن آن در آینده نزدیک خبر می‌داد. این سازمان اوایل هفته قبل مجوز تزریق اورژانسی واکسن کرونا شرکت فایزر/BioNTech را به افراد ۱۶ سال به بالا صادر کرد.

واکسن مدرنا در کارآزمایی‌های بالینی ۹۴ درصد اثربخش بوده و برخلاف واکسن فایزر برای نگهداری آن نیازی به دمای بسیار پایین نیست و به گفته سازنده تا ۳۰ روز بین دمای ۲ الی ۷ درجه سانتی گراد (دمای یک یخچال استاندارد) قابل نگهداری است.

یکی از نگرانی‌هایی که در رابطه با واکسن فایزر وجود دارد، بروز واکنش‌های آلرژیک شدید در برخی افراد است. FDA روز جمعه از بررسی «حدوداً پنج» واکنش آلرژیک در ارتباط با تزریق واکسن فایزر خبر داد. تاکنون گزارشی از بروز واکنش آلرژیک پس از تزریق واکسن مدرنا مخابره نشده است، ولی سازمان غذا و داروی آمریکا به افرادی که در گذشته به تزریق واکسن واکنش شدید نشان داده‌اند توصیه می‌کند تا فعلاً از زدن این واکسن خودداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir gambil
    amir gambil | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

    حالا چ بهونه ای دارید یخچال و....

    • MasBana
      MasBana | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

      تحریم‌های آمریکا!!!!!

مطالب پیشنهادی