ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: مایکروسافت پردازنده مبتنی بر ARM توسعه می‌دهد

اپل چندین هفته پیش از اولین پردازنده مبتنی بر ARM خود برای مک رونمایی کرد. چیپ M1 این کمپانی عملکرد بالایی از خود نشان داده و همچنین انرژی کمی مصرف می‌کند. حالا به نظر می‌رسد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

اپل چندین هفته پیش از اولین پردازنده مبتنی بر ARM خود برای مک رونمایی کرد. چیپ M1 این کمپانی عملکرد بالایی از خود نشان داده و همچنین انرژی کمی مصرف می‌کند. حالا به نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد در این مسیر گام بردارد و به دنبال توسعه پردازنده اختصاصی خود با معماری ARM است.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، مایکروسافت در حال توسعه پردازنده مبتنی بر ARM برای دیتاسنترها است و این احتمال وجود دارد که تراشه دیگری هم برای محصولات سرفیس توسعه دهد. ظاهرا احتمال توسعه پردازنده برای دیتاسنتر بیشتر است، اما امکان توسعه آن برای سری سرفیس هم وجود دارد.

با توجه به اینکه تیم طراحی چیپ مایکروسافت به بخش آژور گزارش می‌دهد و ارتباط مستقیمی با بخش سرفیس ندارد، گفته بلومبرگ امکان‌پذیر است. این کمپانی در حال حاضر نسبت به این ادعا واکنشی نشان نداده و تنها اعلام کرده به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مانند طراحی، تولید و ابزارهای خود ادامه می‌دهد و ارتباطش با ارائه‌دهندگان چیپ را هم تقویت می‌دهد.

مایکروسافت

از آنجایی که مایکروسافت ارتباط نزدیکی با اینتل، AMD و کوالکام دارد، توسعه پردازنده اختصاصی موضوع مهمی محسوب می‌شود. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت با همکاری کوالکام چنین تراشه‌ای را طراحی کند، چرا که تا به امروز شاهد توسعه پردازنده‌های SQ1 و SQ2 برای سرفیس پرو ایکس بوده‌ایم که البته طبق بنچمارک‌ها عملکرد بسیار پایینتری نسبت چیپ M1 اپل دارد. با این وجود شاید نسل بعدی سرفیس پرو ایکس با پردازنده اختصاصی مایکروسافت از راه برسد.

اگر مایکروسافت بتواند مانند اپل و آمازون برای محصولات خود شامل دیتاسنترها پردازنده اختصاصی طراحی و تولید کند، سود خود را افزایش می‌دهد و می‌تواند در بخش‌های بیشتری سرمایه‌گذاری کند. با این وجود شاید این کمپانی در زمینه تولید انبوه تراشه‌های خود با مشکل مواجه شود.

مایکروسافت با این اقدام خود کسب و کار بخش تراشه‌های سرور اینتل را تهدید خواهد کرد. مایکروسافت با این کار کنترل بیشتری روی سرویس‌های خود خواهد داشت و حتی می‌تواند مصرف انرژی سرورها را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

    رقابت بیشتر،پیشرفت بیشتر

مطالب پیشنهادی