ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پلی استور
تکنولوژی

چند ایالت آمریکا احتمالا به علت کارمزد ۳۰ درصدی پلی استور از گوگل شکایت می‌کنند

گوگل در چندین کشور مختلف با پرونده‌های ضد انحصار روبه‌رو شده و حالا این احتمال وجود دارد که حداقل ۳ ایالت آمریکا به علت دریافت کارمزد بالا در «پلی استور»، از این غول جستجوی اینترنتی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

گوگل در چندین کشور مختلف با پرونده‌های ضد انحصار روبه‌رو شده و حالا این احتمال وجود دارد که حداقل ۳ ایالت آمریکا به علت دریافت کارمزد بالا در «پلی استور»، از این غول جستجوی اینترنتی شکایت کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، حداقل ۳ ایالت آمریکا شامل یوتا، کارولینای شمالی و نیویورک در حال بررسی هزینه‌های دریافتی گوگل از فروش اپلیکیشن و اشتراک‌ برنامه‌ها در پلی استور هستند. ظاهرا دادستان‌های کل این ایالت‌ها در حال آماده کردن پرونده ضد انحصار علیه گوگل هستند و آن را در ماه آینده میلادی ارائه می‌دهند.

گوگل از فروش درون اپ و همچنین اشتراک برنامه‌های پلی استور ۳۰ درصد کارمزد می‌گیرد، البته این میزان کارمزد پس از اولین سال اشتراک به ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. اپل نیز چنین سیاستی را دنبال می‌کند، اما در گزارش اخیر اشاره‌ای به این غول دنیای فناوری نشده و نمی‌دانیم دادستان‌های این ایالت‌ها در پرونده خود اپل را هم هدف می‌گیرند یا خیر.

کمیسیون بالای گوگل و اپل از فروشگاه‌های اپ یکی از مهمترین اختلافات میان این کمپانی‌ها و توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود. برای مثال چندین ماه اپل و گوگل پس از اینکه «اپیک گیمز» سیستم پرداخت مستقیم را درون فورتنایت قرار دارد، این بازی را از فروشگاه‌های خود حذف کردند و با شکایت سازنده آن مواجه شدند.

اپیک گیمز با این اقدام نه تنها اقلام و تجهیزات را با قیمت پایین‌تری به گیمرها می‌فروخت، بلکه دیگر نیازی به پرداخت ۳۰ درصد کارمزد به اپل و گوگل نداشت. در این میان چندین کمپانی بزرگ دیگر مانند اپل و فیسبوک هم به جمع حامیان اپیک گیمز پیوستند. اپل در گذشته نه چندان دور کارمزد توسعه‌دهندگان کوچک با درآمد سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار را نصف کرد، اما شرکت‌های بزرگ چنین به چنین موضوعی ابراز نارضایتی کردند.

گوگل در واکنش به گزارش جدید اعلام کرده اجباری برای انتشار برنامه‌ها در پلی استور وجود ندارد و توسعه‌دهندگان می‌توانند برای عدم پرداخت کارمزد، اپ‌های خود را از طریق فروشگاه‌های دیگر در اختیار کاربران قرار دهند و هر فروشگاه سیاست‌های مخصوص به خود را دارد.

چندین روز پیش گوگل با شکایت چندین ایالت آمریکا درباره کسب و کار جستجو و تبلیغات خود مواجه شد. با توجه به این موارد، احتمالا این غول جستجوی اینترنتی حداقل تا چندین ماه آینده درگیر پرونده‌های مختلف باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Armanprs
    Armanprs | ۱ دی ۱۳۹۹

    آقا خدایی این سایت داغونتونو درست کنید‌. باید هفت خوانو پشت سر بذارم تا بتونم یه نظر بفرستم.
    در مورد این مطلب هم بگم که واقعا متاسفم که اولویت این افرادی که دارن شکایت تنظیم می‌کنن به جای اپل باید گوگل باشه. نمی‌گم از گوگل شکایت نکنن ولی اول اپل. اپل همه راه‌ها رو بسته ولی همون طور که خود گوگل هم گفته هیچ اجباری برای انتشار چیزی روی گوگل پلی وجود نداره. معلومه تو آمریکا هم یه جای کار می‌لنگه و اونجا هم یه سری عزیز دردونه وجود داره که نمیشه سمتشون رفت

مطالب پیشنهادی